BLU3-1005 Leiing, samarbeid og utviklingsarbeid
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Barnehagen som lærande organisasjon. Leiing og samarbeid i barnehagen. Barnehagen i samfunnet. Utviklingsarbeid. Kunnskapsområdet vil i hovudsak nytte kompetanse frå faga pedagogikk og samfunnsfag. Innhaldet byggjer vidare på den kompetansen studenten har opparbeidd seg dei to første studieåra.
Kunnskapsområdet vil i hovudsak nytte kompetanse frå faga pedagogikk og samfunnsfag. Innhaldet byggjer vidare på den kompetansen studenten har opparbeidd seg dei to første studieåra.
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om barnehagens historie og eigenart, lovverk, styringsdokumenter og internasjonale konvensjonar
- har kunnskap om relevant forskning, ulike teoriar og metodar knytt til leiing og organisasjonsutvikling
- har kunnskap om samarbeidsprosessar mellom barn, føresette, personalet og eksterne aktørar
- har kunnskap om makt, medverknad, likeverd og mangfald i demokratiske prosessar i barnehagen
Ferdigheiter
Studenten
- kan leie og rettleie medarbeidarar med ulik bakgrunn og ulike føresetnader i pedagogisk arbeid og utviklingsarbeid
- kan anvende relevant forsking i utvikling av barnehagen og barnehagelærarprofesjonen
- kan sjølvstendig og ilag med andre planlegge, grunngje gjennomføre dokumentere og vurdere pedagogisk arbeid
- kan analysere barnehagen som organisasjon og reflektere om eiga leiarrolle
- kan ta i bruk ulike metoder i utviklings- og endringsprosessar
Generell kompetanse
Studenten
- har innsikt i tilhøve som legg rammer for leiing av endrings- og utviklingsprosessar og kunne reflektere kritisk
- kan leie pedagogisk arbeid og ta sjølvstendige val som fører til utvikling av barnehagens praksis
- meistrar kommunikasjon med barn, føresette og personalet
- kan vere i konstruktiv dialog med heimen og eksterne samarbeidspartnarar
- kan vidareutvikle barnehagen og barnehagelærarrolla og sjå barn sin oppvekst i eit samfunn i endring
Krav til forkunnskapar
Oppflytningskrav 90 studiepoeng
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformer i kunnskapsområdet vil basere seg på førelesningar, eigenarbeid og ulike former for gruppeoppgåver.
Obligatorisk læringsaktivitet
Studentane må rekne at deler av undervisninga er obligatoriske. Dette kan til dømes vere undervisningsøkter med gruppediskusjonar, oppgåveskriving eller framlegg. Oversikt over dei obligatoriske læringsaktivitetene blir gitt ved semesterstart. Frammøte i desse læringsaktivitetene er å rekne som godkjent, og fråver blir å rekne som ikkje godkjent.
Obligatorisk læringsaktivitet
Utviklingsarbeid; rapport.
Det vert forventa at studentane deltek aktivt i dei ulike læringsformene, ved obligatoriske læringsaktivitetar (dette kan til dømes vere eit gruppearbeid i klassen/ prosjekt i klassen). Ved fråvær ut over 20 % frå obligatorisk undervisning vil studenten normalt ikkje kunne gå opp til eksamen etter vanleg studieprogresjon. Studenten er sjølv ansvarleg for å halde oversikt over fråvær og å kontakte faglærar om det vidare studieløpet dersom fråværet står i fare for å overstige 20 %.
Vurderingsform
Individuell munnleg eksamen, 30 minutter. Vekting: 60%.
Mappeinnlevering, 1 tekst. Ved ikkje bestått tekst kan studenten forbetre den underkjente teksten. Vekting: 40%.
Karakterskala A-F.