Hopp til innhald

FØS8109 Digital innovasjon og entreprenørskap

Emneplan for studieåret 2022/2023

Innhold og oppbygning

Emnet går nærmere inn på tematikken digital innovasjon og entreprenørskap.

Gjennom arbeid individuelt og gruppevis gir emnet en innsikt i digital innovasjon med spesielt fokus på utvikling av nye digitale tjenester og produkter. 

Målet med emnet er å gi studentene en introduksjon til fagområdene innovasjon og entreprenørskap for på den måten å kunne sette dette i sammenheng med tidligere kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse opparbeidet innen digital markedsføring og kommunikasjon.

Emnet utgjør emne nummer 5 av totalt 6 emner i prosjektet og årsenheten Et digitalt Ryfylke.

Læringsutbytte

Kunnskaper

Studenten 

  • har kunnskap omkring teorier, begrep, prosesser, verktøy og metoder innen digital innovasjon
  • har kunnskap omkring teorier, begrep, prosesser, verktøy og metoder innen entreprenørskap
  • kjenner til forsknings og utviklingsarbeid innenfor digital innovasjon og entreprenørskap

Ferdigheter

Studenten kan

  • diskutere og kritisk reflektere over digital innovasjon og entreprenørskap i nærings-, arbeids- og samfunnsliv
  • analysere ulike aspekter av digital innovasjon
  • analysere ulike aspekter av entreprenørskap

 

Generell kompetanse

Studenter har

  • utviklet oversikt og innsikt i muligheter og konsekvenser knyttet til digital innovasjon og kan aktivt bidra til initiering, planlegging og gjennomføring av digital innovasjon og innovasjonsprosesser på egen arbeidsplass, organisasjon eller virksomhet
  • tilegnet seg kompetanse på samarbeid med andre om å løse praktiske og teoretiske problemer innenfor digital innovasjon 
  • tilegnet seg kompetanse omkring entreprenørskap som en global trend som vil påvirke nærings-, arbeid- og samfunnsliv

Krav til forkunnskaper

Ingen

Anbefalte forkunnskaper

FØS8107 og/eller FØS8108 eller tilsvarende

Undervisnings- og læringsformer

Forelesninger med studentaktivitet gjennom diskusjon og problemløsning basert på individuell eller gruppevise oppgaver, muntlige presentasjoner, fysiske og/eller virtuelle ekskursjoner kan være aktuelt

Samlingsbasert i Ryfylke

Nettbasert læringsaktivitet mellom samlinger vil bli vurdert

Obligatorisk læringsaktivitet

To skriftlige innleveringer samt muntlige presentasjoner

Vurderingsform

Individuell prosjektoppgave  100%.

Karakterskala.  A - F.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle skriftlige og trykte hjelpemidler er tillatt

Mer om hjelpemidler