FØS8109 Digital innovasjon og entreprenørskap
Emneplan for studieåret 2022/2023
Innhold og oppbygning
Emnet går nærmere inn på tematikken digital innovasjon og entreprenørskap.
Gjennom arbeid individuelt og gruppevis gir emnet en innsikt i digital innovasjon med spesielt fokus på utvikling av nye digitale tjenester og produkter.
Målet med emnet er å gi studentene en introduksjon til fagområdene innovasjon og entreprenørskap for på den måten å kunne sette dette i sammenheng med tidligere kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse opparbeidet innen digital markedsføring og kommunikasjon.
Emnet utgjør emne nummer 5 av totalt 6 emner i prosjektet og årsenheten Et digitalt Ryfylke.
Læringsutbytte
Kunnskaper
Studenten
- har kunnskap omkring teorier, begrep, prosesser, verktøy og metoder innen digital innovasjon
- har kunnskap omkring teorier, begrep, prosesser, verktøy og metoder innen entreprenørskap
- kjenner til forsknings og utviklingsarbeid innenfor digital innovasjon og entreprenørskap
Ferdigheter
Studenten kan
- diskutere og kritisk reflektere over digital innovasjon og entreprenørskap i nærings-, arbeids- og samfunnsliv
- analysere ulike aspekter av digital innovasjon
- analysere ulike aspekter av entreprenørskap
Generell kompetanse
Studenter har
- utviklet oversikt og innsikt i muligheter og konsekvenser knyttet til digital innovasjon og kan aktivt bidra til initiering, planlegging og gjennomføring av digital innovasjon og innovasjonsprosesser på egen arbeidsplass, organisasjon eller virksomhet
- tilegnet seg kompetanse på samarbeid med andre om å løse praktiske og teoretiske problemer innenfor digital innovasjon
- tilegnet seg kompetanse omkring entreprenørskap som en global trend som vil påvirke nærings-, arbeid- og samfunnsliv
Krav til forkunnskaper
Ingen
Anbefalte forkunnskaper
FØS8107 og/eller FØS8108 eller tilsvarende
Undervisnings- og læringsformer
Forelesninger med studentaktivitet gjennom diskusjon og problemløsning basert på individuell eller gruppevise oppgaver, muntlige presentasjoner, fysiske og/eller virtuelle ekskursjoner kan være aktuelt
Samlingsbasert i Ryfylke
Nettbasert læringsaktivitet mellom samlinger vil bli vurdert
Obligatorisk læringsaktivitet
To skriftlige innleveringer samt muntlige presentasjoner
Vurderingsform
Individuell prosjektoppgave 100%.
Karakterskala. A - F.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle skriftlige og trykte hjelpemidler er tillatt
Mer om hjelpemidler