Hopp til innhald

BARNP514 Samhandling og kommunikasjon i utøvande barnesjukepleie

Emneplan for studieåret 2024/2025

Innhald og oppbygging

Emnet omhandlar grunnleggande krav til utøvinga av barnesjukepleie og integrasjon av det teoretiskegrunnlaget for barnesjukepleie. Emnet legg vekt praktisk bruk av barnesjukepleiefagleg kunnskap ved systematisk observasjon, vurdering og monitorering av langvarig, akutt og/eller kritisk sjuke barn og unge i alle aldrar, planlegging og oppfølging av pasientforløp. Pasientsikkerheit er sentralt i detteemnet. Emnet legg vidare vekt på meistring av legemiddelhandtering, medisinsk teknisk utstyr og dokumentasjonssystem.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten…

  • har avansert kunnskap om barnesjukepleie som fag og barnesjukepleiaren sin funksjon ogansvar i helsevesenet og samfunn• har avansert kunnskap om barn sine fysiske, psykiske og sosiale utvikling
  • har innsikt i barn sine grunnleggande behov og korleis komplikasjonar og utviklingsskadar kanførebyggast
  • har kunnskap om medisinsk og kirurgisk behandling, samt barnesjukepleie ved akutt og/eller kritisk sjukdom eller skade
  • har kunnskap om dei vanlegaste komplikasjonane ved akutt og/eller kritisk sjukdom og behandling
  • har kunnskap om verknad /biverknad og administrering av medikament

Ferdigheier:

Studenten …

  • kan arbeide sjølvstendig innan avgrensa områder av praksisen
  • kan identifisere ulike former for stress og meistringsmekanismar og ut frå dette kan ivareta den akutt og/eller kritisk sjuke pasienten og pårørande sine behov
  • kan anvende ulike dokumentasjonsformar forsvarleg, kurveføring og rapportere den utførtesjukepleie i samarbeid med rettleiar
  • kan under rettleiing anvende avansert medisinsk teknisk utstyr og har innsikt i risikomomentknytt til bruk av slikt utstyr
  • kan ta ansvar for sikker medikamentadministrering
  • kan overhalde hygieniske prinsipp, førebygge infeksjonar og bidra til pasienten sin sikkerheit

Generell kompetanse:

Studenten…

  • kan utøve barnesjukepleie med respekt for pasienten- og pårørande sin integritet, ressursar og opplevingar
  • kan kommunisere og samhandle med barnet, pårørande og teamet rundt pasienten
  • kan delta i samhandling med pasientar og pårørande i ulike aldersgrupper, livssituasjonar og frå ulike kulturar ved akutt og/eller kritisk sjukdom
  • kan reflektere over etiske dilemma i møte med pasientgruppa saman med rettleiar
  • kan bidra til pasientsikkerheit i utøvinga av barnesjukpleie
  • kan analysere etiske -, juridiske- og administrative forhold i utøving av barnesjukepleie
  • kan søke opp forskingsbasert kunnskap i utøvinga av sjukepleie

Krav til forkunnskapar

Bestått emna:

  • BARN510 - Barnesjukepleie som fag profesjon og organisasjon
  • BARN511 - Fysiologi, patofysiologi, farmakologi og barnemedisin i barnesjukepleia
  • BARN512 - Samhandling, fagleiing, kunnskapsbasert praksis og helsepedagogikk i barnesjukepleia
  • BARNP513 - Pasientsikkerheit, teknologi og digital kompetanse i utøvande barnesjukepleie

Undervisnings- og læringsformer

Praksisstudium med vekt på samhandling og kommunikasjon. Dagleg rettleiing frå i hovudregel ein barnesjukepleiar som bør ha rettleiarkompetanse. Ein fagperson frå utdanningsinstitusjonen bistår i pedagogiske spørsmål inkludert planlegging av læringsaktivitetar, rettleiingsmetodikk og evaluering. Klinikksamlingar.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Ei oppstartsamtale om læringsutbytte, ei midtvurderingssamtale, ei sluttvurderingssamtale.
  2. Deltaking i klinikksamlingar

Vurderingsform

Vurderingsuttrykk:

Praksis vert vurdert til bestått/ikkje bestått

Ved ikkje bestått praksis, må heile emnet gjennomførast på nytt ved neste ordinære emnestart

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel