Hopp til innhald

OPRP515 Utøvande operasjonsjukepleie: Kvalitet, fagleiing og organisering

Emneplan for studieåret 2024/2025

Innhald og oppbygging

Emnet omhandlar helsetenesta sine funksjonar både på eit mikro-, meso- og makronivå, traume,traumebehandling, kriseberedskap og krisehandtering, samt informasjon, undervisning og rettleiing avpasientar, pårørande, studentar og kollegaer.

Emnet legg vekt på samanhengen mellomoperasjonssjukepleien sin forebyggande, behandlande, rehabiliterande, lindrande, pedagogiske ogleiande funksjon. Sentralt i emnet er pasientsikkerheit og kunnskapsbasert praksis.

Emnet er bygd opp kring områda:

  • Helsetenesta si oppbygning og funksjon
  • Akutt og kritisk sjuke operasjonspasientar
  • Operasjonssjukepleie til akutt og kritisk sjuke operasjonspasientar
  • Kirurgi og operasjonsteknikk
  • Traume, traumatologi og traumebehandling
  • Kriseberedskap og krisehandtering
  • Undervisning og rettleiing

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar

Studenten:

  • har inngåande kunnskap om helse- og omsorgstenesta si organisering, rammer og relevantlovverk
  • har inngåande kunnskap om ressursbruk, prioriteringar og berekraft i operasjonsavdelinga
  • har inngåande kunnskap om leiing, organisering og endringsprosessar av tverrprofesjonelletenester som er relevant for operasjonssjukepleie
  • har inngåande kunnskap om traumatologi og traumebehandling
  • har inngåande kunnskap om operasjonssjukepleiaren si rolle ved beredskap- og krisehandtering ved større ulykker, pandemi, terror og i krigs- og katastrofeområde
  • har inngåande kunnskap om pedagogiske prinsipp i undervisning og rettleiing til kollegaer og studentar
  • har inngåande kunnskap om systematisk kvalitetsarbeid og pasientsikkerheitskultur for å forbetre og kontrollere operasjonssjukepleie

Ferdigheiter

Studenten:

  • kan analysere, vurdere og gjennomføre operasjonssjukepleie både i sterilt utøvande og koordinerande funksjon for å sikre et effektivt og trygt pasientforløp
  • kan analysere det perioperative pasientforløpet og sikre kontinuitet i operasjonssjukepleie
  • kan analysere og vurdere tilgjengelege resursar og berekraft i prioritering, koordinering,administrering, iverksetting og evaluering av operasjonssjukepleie
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til tenesteutvikling, nytenking og innovasjon
  • kan bruke relevante metodar i kommunikasjon, samhandling og rettleiing til pasientar ogpårørande i komplekse situasjonar, samt analysere målgruppa si helsekompetanse for å fremje brukar medverknad og tilpassa tenester
  • kan formidle og kommunisere om forskingsbasert kunnskap i møte med pasient, pårørande, helsepersonell og allmennheita
  • kan bruke relevante metodar for pasientsikkerhets- og kvalitetsarbeid
  • kan anvende digital kompetanse, bidra i utviklinga av og bruke eigna teknologi på individ- og systemnivå
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til teori og ulike informasjonskjelder, og anvende disse til å strukturere og formulere faglege resonnement innan operasjonssjukepleie

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan anvende kunnskapar og ferdigheiter for å handtere akutte situasjonar på ein sikker og trygg måte i samarbeid med andre profesjonar og tenester
  • kan analysere og vurdere tilgjengelege ressursar og berekraft i prioritering, koordinering, administrering, iverksetting og evaluering av operasjonssjukepleie
  • kan analysere, vurdere og handtere komplekse og kritiske situasjonar i samsvar med helselovgiving og profesjonsetikk
  • kan analysere og kommunisere om faglege problemstillingar innanfor operasjonssjukepleie tilhelsepersonell og allmennheita
  • kan formidle og kommunisere om forskingsbasert kunnskap i møte med pasient, pårørande, helsepersonell og allmennheita
  • kan bidra til tenesteforbetring, god pasientsikkerheitskultur og eit godt arbeidsmiljø for å ivareta pasient, pårørande og kollegaer
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til kunnskapsbasert praksis for å kunne medverka til utvikling av tenesta
  • kan bidra til nytenking og innovasjonsprosessar i klinisk praksis
  • kan anvende kunnskapar og ferdigheiter i bruk og utvikling av teknologi innan operasjonssjukepleie

Krav til forkunnskapar

Følgande emne må vere bestått:OPRP514 - Samhandling og kommunikasjon i utøvande operasjonssjukepleie

Undervisnings- og læringsformer

9 vekers praksisstudium med vekt på kvalitet, fagleiing og organisering av utøvande intensivsjukepleie. Dagleg rettleiing frå i hovudregel ein barnesjukepleiar som bør har rettleiarkompetanse. Ein fagperson frå utdanningsinstitutsjonen bistår i pedagogiske spørsmål inkludert planlegging av læringsaktivitetar, rettleiingsmetodikk og evaluering. Klinikksamlingar, simulering.

Ei teoriveke knytt til problemstillinga for masteroppgåva, med utgangspunkt i tema med relevans for litteraturgrunnlaget for kvalitet og organisering i utøvande operasjonssjukepleie.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Ein oppstartsamtale om læringsutbytte, ei midtvurderingssamtale og ei sluttvurderingssamtale.
  2. Deltaking i klinikksamlingar
  3. Deltaking i simulering og ferdigheitstrening
  4. Samling der studenten presenterer og opponerer på framlegg av tema med relevans for litteraturgrunnlaget for kvalitet i utøvande operasjonssjukepleie.

Vurderingsform

Praksis vert vurdert til bestått/ikkje bestått

Vurderingsuttrykk: Praksis vert vurdert til bestått/ikkje bestått. Maksimum 10% fravær

Ved ikkje bestått praksis, må heile emnet gjennomførast på nytt ved neste ordinære emnestart

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel