Hopp til innhald

OPRP515 Utøvande operasjonsjukepleie: Kvalitet, fagleiing og organisering

Emneplan for studieåret 2025/2026

Innhald og oppbygging

Emnet omhandlar helsetenesta sine funksjonar både på eit mikro-, meso- og makronivå, traume,traumebehandling, kriseberedskap og krisehandtering, samt informasjon, undervisning og rettleiing av pasientar, pårørande, studentar og kollegaer.

Emnet legg vekt på samanhengen mellom operasjonssjukepleien sin forebyggande, behandlande, rehabiliterande, lindrande, pedagogiske og leiande funksjon. Sentralt i emnet er pasientsikkerheit, handlingsberedskap, teamarbeid og kunnskapsbasert praksis.

Emnet er bygd opp kring områda:

  • Helsetenesta si oppbygning og funksjon
  • Akutt og kritisk sjuke operasjonspasientar
  • Operasjonssjukepleie til akutt og kritisk sjuke operasjonspasientar
  • Kirurgi og operasjonsteknikk
  • Traume, traumatologi og traumebehandling
  • Kriseberedskap og krisehandtering
  • Undervisning og rettleiing

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskapar
Studenten:

  • har inngåande kunnskap om helse- og omsorgstenesta si organisering, rammer og relevantlovverk
  • har inngåande kunnskap om ressursbruk, prioriteringar og berekraft i operasjonsavdelinga
  • har inngåande kunnskap om leiing, organisering og endringsprosessar av tverrprofesjonelletenester som er relevant for operasjonssjukepleie
  • har inngåande kunnskap om traumatologi og traumebehandling
  • har inngåande kunnskap om operasjonssjukepleiaren si rolle ved beredskap- og krisehandtering ved større ulykker, pandemi, terror og i krigs- og katastrofeområde
  • har inngåande kunnskap om pedagogiske prinsipp i undervisning og rettleiing til kollegaer og studentar
  • har inngåande kunnskap om systematisk kvalitetsarbeid og pasientsikkerheitskultur for å forbetre og kontrollere operasjonssjukepleie

Ferdigheiter
Studenten:

  • kan analysere, vurdere og gjennomføre operasjonssjukepleie både i sterilt utøvande og koordinerande funksjon for å sikre et effektivt og trygt pasientforløp
  • kan analysere det perioperative pasientforløpet og sikre kontinuitet i operasjonssjukepleie
  • kan analysere og vurdere tilgjengelege resursar og berekraft i prioritering, koordinering,administrering, iverksetting og evaluering av operasjonssjukepleie
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til tenesteutvikling, nytenking og innovasjon
  • kan bruke relevante metodar i kommunikasjon, samhandling og rettleiing til pasientar ogpårørande i komplekse situasjonar, samt analysere målgruppa si helsekompetanse for å fremje brukar medverknad og tilpassa tenester
  • kan formidle og kommunisere om forskingsbasert kunnskap i møte med pasient, pårørande, helsepersonell og allmennheita
  • kan bruke relevante metodar for pasientsikkerhets- og kvalitetsarbeid
  • kan anvende digital kompetanse, bidra i utviklinga av og bruke eigna teknologi på individ- og systemnivå
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til teori og ulike informasjonskjelder, og anvende disse til å strukturere og formulere faglege resonnement innan operasjonssjukepleie
  • kan koordinere og samhandle tverrprofesjonelt i behandlinga av operasjonspasienten i pasientforløpet
  • kan analysere og vurdere tilgjengelege ressursar og berekraft i prioritering, koordinering, administrering, iverksetting og evaluering av operasjonssjukepleie

Generell kompetanse
Studenten:

  • kan anvende kunnskapar og ferdigheiter for å handtere akutte situasjonar på ein sikker og trygg måte i samarbeid med andre profesjonar og tenester
  • kan analysere og vurdere tilgjengelege ressursar og berekraft i prioritering, koordinering, administrering, iverksetting og evaluering av operasjonssjukepleie
  • kan analysere, vurdere og handtere komplekse og kritiske situasjonar i samsvar med helselovgiving og profesjonsetikk
  • kan analysere og kommunisere om faglege problemstillingar innanfor operasjonssjukepleie tilhelsepersonell og allmennheita
  • kan formidle og kommunisere om forskingsbasert kunnskap i møte med pasient, pårørande, helsepersonell og allmennheita
  • kan bidra til tenesteforbetring, god pasientsikkerheitskultur og eit godt arbeidsmiljø for å ivareta pasient, pårørande og kollegaer
  • kan analysere og ha eit kritisk forhold til kunnskapsbasert praksis for å kunne medverka til utvikling av tenesta
  • kan bidra til nytenking og innovasjonsprosessar i klinisk praksis
  • kan anvende kunnskapar og ferdigheiter i bruk og utvikling av teknologi innan operasjonssjukepleie

Krav til forkunnskapar

OPRP514

Undervisnings- og læringsformer

9 vekers praksisstudium med vekt på kvalitet, fagleiing og organisering av utøvandeoperasjonssykepleie. Dagleg rettleiing frå operasjonssykepleier som bør har rettleiarkompetanse. Ein fagperson frå utdanningsinstitutsjonen bistår i pedagogiske spørsmål inkludert planlegging av læringsaktivitetar, rettleiingsmetodikk og evaluering. Klinikksamlingar, simulering.

Ei teoriveke knytt til problemstillinga for masteroppgåva, med utgangspunkt i tema med relevans for litteraturgrunnlaget for kvalitet og organisering i utøvande operasjonssjukepleie.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Skriftelig innlevering av læringsutbytter
  2. Ein oppstartsamtale om læringsutbytte, ei midtvurderingssamtale og ei sluttvurderingssamtale.
  3. Deltaking i klinikksamlingar
  4. Deltaking i simulering og ferdigheitstrening.

Vurderingsform

Praksis vert vurdert til bestått/ikkje bestått

Vurderingsuttrykk:
Praksis vert vurdert til bestått/ikkje bestått. Maksimum 10% fravær

Ved ikkje bestått praksis, må heile emnet gjennomførast på nytt ved neste ordinære emnestart

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel