Opptakskrav og søknad
Opptakskrav
Fullført lærerutdanning. Søkere må være ansatt i og ha undervisningspraksis i videregående opplæring knyttet til yrkesfaglig utdanningsprogram.
Studietypenummer: 8705
Kvifor studere tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper?
Norsk skule har som mål å være ein inkluderande skule med tilpassa opplæring for alle. Skulen skal ta omsyn til mangfaldet av elevar og leggje til rette for at alle får oppleve tilhøyrsle.
Ved å studere dette emnet vil du vidareutvikle din kompetanse i å planleggje, grunngje, gjennomføre og evaluere eiga undervisning i fleirspråklege og mangfaldige elevgrupper. Vi vil ha fokus på å leggje til rette for meiningsskaping, inkludering og lærelyst.
Kva lærer du?
Ved å gjennomføre denne vidareutdanninga vil du:
- lære om varierte metodar, arbeidsmåtar og digitale ressursar som fremjar læring i fleirspråklege elevgrupper på yrkesfaglege program.
- auke ditt medvit om korleis tilpasse undervisninga på yrkesfagfaglege program til elevar med ulik bakgrunn og ulike ferdigheiter i norsk
- kritisk granske eigen relasjonskompetanse og di evne til anerkjenning og forståing av sårbarheit i sosial utvikling og læring i fleirspråklege og mangfaldige elevgrupper
- inspirere til kunnskapsdeling, nytenking og bevisstgjering i profesjonsfellesskapet på din skule
Studiet har to emner på 15 studiepoeng, eit kvart semester. Les meir om emna og eksamen her: - YFL814/Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper (del 1)
- YFL815 Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper (del 2)
Målgruppe
Dette emnet er for deg som er yrkesfaglærar og jobbar med yrkesopplæring i vidaregåande skule.
Undervisningsform
Studiet er delvis nettbasert med tre to-dagars samlingar, ei digital og to på campus Bergen. Det er lagt opp til studentaktive arbeids- og læringsformer. Innhald og arbeidsmåtar tek utgangspunkt i deltakarane sine erfaringar og undervisningspraksis. Mellom samlingane skal studentane prøve ut metodar og ressursar for fleirspråklege elevgrupper.
Studiet har to emner på 15 studiepoeng, ett hvert semester:
Les emnebeskrivelsene for YFL814/Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper (del 1) og YFL815 Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper (del 2)
Samlingar
Samlingane vil vere frå kl 08.15-16 kvar samlingsdato, Campus Bergen.
Haust 2026, YFL814:
9.-10. september
21.-22. oktober
25.-26. november (digital)
9.-10. desember, eksamen
Vår 2027, YFL815:
13.-14. januar (digital)
17.-18. februar
28.-29. april
4. mai eksamen
2025/2026
Haust 2025
Samlingane vil vere frå kl 09.15-15 kvar samlingsdato.
Tilrådde forkunnskapar
Det er inga tilrådde forkunnskapar, men innhald og arbeidsmåtar tek utgangspunkt i deltakarane sine erfaringar og undervisningspraksis
Pensum
Grunnlitteratur
Bergersen, A. (2016) Kultursensitive læringsformer – økt bevissthet gjennom tverrkulturell kompetanse? I: Solbue, Vibeke & Bakken, Yvonne: Mangfold i skolen. Fagbokforlaget. (20 sider)
Bergersen, A. (2017). Global forståelse. Barnehagelæreren som kulturell brobygger. Fagbokforlaget. Kapittel 1, 2, 6 og 7.
Hofslundsengen, Hilde (2011). Minoritetsspråklige elever i skolen. Spesialpedagogikk. 2011:4
Monsen, M. & Randen, G. T. (2022). Andrespråksdidaktikk – en innføring (2. utg.). Cappelen Damm
Akademisk.
Røthing, Å. (2017). Mangfoldskompetanse. Perspektiver på undervisning i yrkesfag. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.
Fullstendig pensumliste blir publisert ved studiestart

