Jente i arbeidsklær og vernebriller med verktøy med mennesker i bakgrunnen

Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper

Vidareutdanning på bachelornivå

Jobbar du med yrkesopplæring i vidaregåande skule og ynskjer å vidareutvikle din kompetanse for å møte mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper? Dette studiet vektlegg kunnskap om korleis fremja læring og elevmedverknad, med særskilt fokus på tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper

Bergen

Hopp til

    Søk studieplass

    Opptakskrav og søknad

    Opptakskrav

    Fullført lærerutdanning. Søkere må være ansatt i og ha undervisningspraksis i videregående opplæring knyttet til yrkesfaglig utdanningsprogram.

    Studietypenummer: 8705

    Hvordan søke:

    • Logg inn i Søknadsweb
    • Velg opptak "Lærer, barnehage og tolking"
    • Så velger du "Yrkesfaglærerløftet høst 2025"
    • Velg studiet du vil søke på fra listen (se studietypenummer over).
    • Trykk på "Legg til" og "Send inn søknad"
    • Last opp dokumentasjon på at du dekker opptakskravet
    • Trykk "Neste" for å gjøre ferdig søknaden.

    Viktig informasjon om søknad, frister og dokumentasjon

    Meir om søknadsprosessen

    Rangering:

    Søkere som har fått innvilget frikjøpsordning fra Udir blir prioritert i opptaket.

    Rangering blir gjort på grunnlag av karakterer, og det blir gitt tilleggspoeng for høyere utdanning utover det som inngår i opptakskravet. 

    Informasjon om utregning av poeng

    Kvifor studere tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper?

    Norsk skule har som mål å være ein inkluderande skule med tilpassa opplæring for alle. Skulen skal ta omsyn til mangfaldet av elevar og leggje til rette for at alle får oppleve tilhøyrsle. 

    Ved å studere dette emnet vil du vidareutvikle din kompetanse i å planleggje, grunngje, gjennomføre og evaluere eiga undervisning i fleirspråklege og mangfaldige elevgrupper. Vi vil ha fokus på å leggje til rette for meiningsskaping, inkludering og lærelyst.

    Kva lærer du?

    Ved å gjennomføre denne vidareutdanninga vil du:

    Målgruppe

    Dette emnet er for deg som er yrkesfaglærar og jobbar med yrkesopplæring i vidaregåande skule.

    Praktisk informasjon

    Undervisningsform

    Studiet er delvis nettbasert med tre to-dagars samlingar, ei digital og to på campus Bergen. Det er lagt opp til studentaktive arbeids- og læringsformer. Innhald og arbeidsmåtar tek utgangspunkt i deltakarane sine erfaringar og undervisningspraksis. Mellom samlingane skal studentane prøve ut metodar og ressursar for fleirspråklege elevgrupper.  

    Studiet har to emner på 15 studiepoeng, ett hvert semester:
    Les emnebeskrivelsene for YFL814/Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper (del 1) og YFL815 Tilpassa opplæring og motivasjon i mangfaldige og fleirspråklege elevgrupper (del 2)

    Samlingar

    2026/2027
    Samlingane vil vere frå kl 08.15-16 kvar samlingsdato, Campus Bergen.

    Haust 2026, YFL814:
    9.-10. september
    21.-22. oktober
    25.-26. november (digital)
    9.-10. desember, eksamen

    Vår 2027, YFL815:
    13.-14. januar (digital)
    17.-18. februar
    28.-29. april
    4. mai eksamen



    2025/2026
    Haust 2025
    Samlingane vil vere frå kl 09.15-15 kvar samlingsdato.
    • 17. - 18. september (campus Bergen)
    • 22. - 23. oktober (campus Bergen)
    • 19. – 20. november (digital)
    Eksamen: 3. - 4. desember (campus Bergen)
     
    Vår 2026
    • 14. – 15. januar (på campus Bergen)
    • 4. – 5. mars (digital)
    • 8. – 9. april (på campus Bergen)
    Eksamen: 29. – 30. april (campus Bergen)
     
     
     

    Tilrådde forkunnskapar

    Det er inga tilrådde forkunnskapar, men innhald og arbeidsmåtar tek utgangspunkt i deltakarane sine erfaringar og undervisningspraksis

    Pensum

    Grunnlitteratur

    Bergersen, A. (2016) Kultursensitive læringsformer – økt bevissthet gjennom tverrkulturell kompetanse? I: Solbue, Vibeke & Bakken, Yvonne: Mangfold i skolen. Fagbokforlaget. (20 sider)

    Bergersen, A. (2017). Global forståelse.  Barnehagelæreren som kulturell brobygger. Fagbokforlaget. Kapittel 1, 2, 6 og 7.

    Hofslundsengen, Hilde (2011). Minoritetsspråklige elever i skolen. Spesialpedagogikk. 2011:4

    Monsen, M. & Randen, G. T. (2022). Andrespråksdidaktikk – en innføring (2. utg.). Cappelen Damm
    Akademisk.

    Røthing, Å. (2017). Mangfoldskompetanse. Perspektiver på undervisning i yrkesfag. Oslo: Cappelen Damm Akademisk.

     

    Fullstendig pensumliste blir publisert ved studiestart

     

     

    Kvifor ta meir utdanning?

    Eit arbeidsliv i rask endring er ein viktig årsak til at mange skaffar seg meir fagleg tyngde. Her deler vi fleire fordelar som etter- og vidareutdanning kan gi:

    • Ny oppdatert fagleg kunnskap
    • Praktiske ferdigheiter innafor ditt fagområde eller et heilt nytt fagfelt
    • Personleg utvikling
    • Moglegheit for å byggje nettverk
    • Eit forhandlingskort i framtidas lønsforhandlingar
    • Moglegheit for opprykk i stillingskategori
    • Moglegheit for meir ansvar eller nye oppgåver på jobb

    Andre interessante studietilbod

    Sjå oversikt over alle våre vidareutdanningar og kurs