For tilsette

 

Fredighetstrening 

Forberedelse til ferdighetstrening/simulering/forskning

Studentene har tilgang på informasjon om hvordan de best kan forberede seg før ferdighetstrening og simulering via SimArena sine nettsider. Legg gjerne ut lenke til denne informasjonen i Canvas.

Som ansatt har du selv ansvar for å sette deg inn i utstyret du skal bruke og gjøre det klart til undervisning. Husk! Alt utstyr skal ryddes på plass igjen der du fant det.
SimArena kan bistå med opplæring i bruk av utstyret som er på SimArena i forkant av undervisningen.

Bestilling av lab/rom: 

  • Reservasjoner som gjelder undervisning skal reserveres av arealforvaltning.Ta kontakt med arealforvaltning@hvl.no
    • Grunnet stor pågang på sengepostene i høstsemesteret blir det sendt ut epost på vårsemesteret som emneansvarlig/den som skal bruke sengepost svarer på hvilke dager som ønskes til undervisning/ferdighetstrening/simulering til høsten. 
  • Enkle reservasjoner som ikke skal inn i timeplanen, eks. forskningsprosjekt kan utføres av SimArena. Send bestilling til SimArena@hvl.no

Bestilling av underviningsutstyr: 

Grunnet flerbruk av utstyr ønsker vi at alle skal ha utstyret de skal bruke tilgjenglig når de skal bruke det. Derfor skal ansatte resvere utstyr i Cheqroom. Den som har bestilt utstyr har første rett på å bruke det. Har du ikke bestilt, sjekk om noen andre har bestilt det før du tar det. 

Vi bruker Cheqroom for å håndere utlån og ha oversikt over utstyret på SimArena. Bruk lenken under til å logge på Cheqroom med Feie, eller last ned appen på Google Play eller App Store.

Du finner brukerveileder for cheqroom på Simarena sin canvas side

Reserver utstyr og få oversikt over dine lån

Logg inn i Cheqroom

 

Bestilling av forbruksmateriell: 

  • Bestilling av av forbruksmateriell må sendes til Randi Dale Kloven senest 3 uker i forkant av undervisning eller forskning. 

  • Tilsette som klargjør og henter ut forbruksmateriell til undervising bes kontrollere at uttak er i tråd med det som er bestilt til aktuell prosedyre. Dette er for å unngå at man bruker varer som er bestilt til andre.

  • Har du ikke bestilt, kan du ikke bruke forbruksmatriell i undervisning!

  • Bestilling av forbruksmateriell til utstyr på rehabiliteringslaboratoriet skal bestillingen sendes til Anja Margrethe Liljegren senest 4 uker i forkant. 

Før du forlater SimArena

Det er et felles ansvar å sørge for orden og ryddighet på SimArena. Forlat laben ryddig. 

  • Senger rees opp iht sengeredning.
  • Vaskevannsfat og lignende vaskes i dekontaminator/instrumentvasker og settes på plass.
  • Fulle tøysekker, merkes og legges i vogn utenfor sengepost. 
  • Forlat treningsdukker og skjeletter intakte. 
  • Plasser utstyr du har brukt tilbake der du fant det. 

Gjelder alle labene på SimArena. 

Melde i fra om ødelagt utstyr, feil eller mangler

Ødelagt undervisningsmateriell eller annet utstyr på SimArean rapporteres til simarena@hvl.no eller kommenter på utstyret i Cheqroom.

Følgende rapporteres:

- Beskrivelse/navn på utstyret og nummer på QR kode.

- Hvilket rom utstyret befinner seg

- Beskrivelse av problemet

- Eventuelt om utstyret har blitt merket

Skade eller uønsket hendese på SimArena

Som tilsett har du meldeplikt dersom du eller en student blir skadet. 

Du kan lese om hvordan du melder skade og rutine ved uønskede hendelser knyttet til helse, miljø og sikkerhet for studentene i HVL HMS-håndbok.

HVL har i tillegg verneombod som tilsette kan ta kontakt med. Vernetenesta tar del i det systematiske HMS-arbeidet for å fremje helse og trivsel, og førebygge ulukker og skadar på tilsette, studentar, miljø og materiell.

Informasjon om forebygging og krisesituasjon på HVL.

Ta et par minutter i dag til å besøke Sikresiden.no!
Som ansatt kan du raskt få oversikt over hva du bør gjøre i ulike krisesituasjoner – fra brann og trusler til digital sikkerhet og psykisk helse. Å være forberedt kan gjøre en stor forskjell både for deg selv og for studenter og kollegaer. Gå inn på Sikresiden.no og gjør deg kjent med rådene før du trenger dem.

Sikresiden.no er en nasjonal sikkerhets- og beredskapsressurs for studenter og ansatte ved norske universiteter og høgskoler. Siden gir råd om forebygging og håndtering av kriser som brann, vold, psykisk helse-kriser og cyberangrep, og viser lokale nødkontakter og varslingsrutiner. Målet er å gjøre det enklere å være forberedt og handle riktig i kritiske situasjoner.

Viktige telefonnummer: 
Ambulanse: 113
Brann: 110
Politi:112 

Hjertestarter: 
På campus Bergen er hjertestarter lokalisert i 1.etg ved alle inngangene!