Arbeids- og kompetanseområde
Er opptatt av studenters læring og av sammenhengen mellom utdanning og praksis.Underviser i
- Barnefysioterapi
- Perspektiver i fysioterapifaget
- Kartleggingsverktøy
- Bevegesessystemer
- Biomekanikk
- Fysioterapi
Forskar på
- Læring i praksis
- Veiledning i praksis
Forskargrupper
- FYS100, Grunnleggjande prinsipp for fysioterapeutisk undersøking, Høst 2024, emneansvarlig
- FYS140, Fysioterapeutisk undersøking, forståing og ferdighet, Vår 2025, emneansvarlig
- FYS150, Rørslelære, Vår 2025
- FYS200, Fysioterapeutiske tiltak innan behandling, habilitering og rehabilitering, Høst 2024
- FYS210, Handsaming av kunnskap i fysioterapi, Høst 2024, emneansvarlig
- FYSP1, Klinisk praksis i eit livsløpsperspektiv, Høst 2024, emneansvarlig
- FYSP1, Klinisk praksis i eit livsløpsperspektiv, Vår 2025, emneansvarlig
- FYSP2, Klinisk praksis - fordjuping og sjølvstende, Vår 2025, emneansvarlig
- FYSP2, Klinisk praksis - fordjuping og sjølvstende, Høst 2024, emneansvarlig
- MAFYS102, Kropp, bevegelse, helse og sjukdom, Høst 2024
Publikasjonar
-
Barnets stemme: Om barns medvirkningsrett i fysioterapibehandling
-
Motorisk usikkerhet hos barn - ergoterapi og fysioterapi i kommunehelsetjenesten
-
Motorisk usikkerhet hos barn - ergoterapi og fysioterapi i kommunehelsetjenesten.
-
Folkehelsepraksis- Mulige samarbeidsprosjekter
-
Utvikling av praksis som læringsarena; Praksislæring
-
Praksisplassdistribusjon Operasjon bachelorpraksis, FHS 2019-2020
-
Kvalitetsvurdering og kvalitetsutvikling av praksis Samlerapport fra Operasjon bachelorpraksis, FHS 2019-2020
-
Kursleder Manual for internasjonalt kvalifiserte kursledere i Sherborne Developmental Movement
-
SDM i ulike kontekster. Veronica Sherbornes gamle filmer.
-
Fagprosedyre: Motorisk usikkerhet hos barn - ergoterapi og fysioterapi i kommunehelsetjenesten
-
Trinn 2 Sherborne Developmental Movement
-
Sherborne Developmental Movement in Therapy
-
Sherborne Developmental Movement
-
Sherborne Developmental Movement Trinn2
-
Sherborne Developmental Movement in Therapy
-
Sherborne Developmental Movement
-
Sherborne Developmental Movement trinn 1
-
Basiskurs i veiledning
-
Nettbasert veilederkurs
-
Evaluation of an E-Learning Course in Supervising
-
Supervising - an e-learning course for clinical educators
-
Bevegelse og kommunikasjon; Sherbornes utviklende bevegelse som tilnærming til menneskers utvikling.
-
Sherborne Developmental Movement
-
Sherborne Developmental Movement
-
Samarbeidslæring
-
Supervision in clinical placement, qualifications and needs
-
Veiledning i klinisk praksis: Et samarbeid mellom ergo- og fysioterapitjenesten i Bergen kommune og ergo- og fysioterapeututdanningene ved HiB.
-
Veiledning i klinisk praksis -et samarbeid mellom ergo og fysioterapitjenesten i Bergen kommune og Ergo og fysioterapeututdanningene ved HiB.
-
Supervision in Multidisiplinary Clinical Placement
-
UHRs karakterundersøkelse 2013 Rapport fra karakterpanel F
-
Peer-learning in an International Perspective
-
An International Perspective in Peer-Learning During Clinical Education
-
A response to "A History of Physical Therapist Education Around the World"
-
Motorisk utvikling
-
Sherborne Developmental Movement Theory and Pracis
-
Stability and flexibility. Gaining confidence through Movement
-
V. Sherborne’s philosophy of movement
-
Relationshipplay. Sherborne Developmental Movement. Praktisk session kombinert med Poster
-
Stability and flexibility. Sherborne Developmental Movement
-
Sherborne Developmental Movement; Theory and Practice
-
Peer-learning in an international perspective
-
Peer-learning in an international perspective
-
"Den gode læringssituasjonen" - studentperspektiv på læring i praksis :
-
Project based learning in the bachelor physiotherapy porgam - presentation of an educational model
-
Sherborne studies 2
-
Movement session
-
Peer-learning in an International Perspective
-
"A learning climate for discovery and awareness": Physiotherapy students' perspective on learning and supervision in practice
-
Methodology of the movement theory of Veronica Sherborne
-
Stability, Flexibility and Motor Development
-
The Norwegian tradition of psychosomatic physiotherapy
-
Achieving confidence through movement - stability and flexibilty
-
Rom for aktivitet og konsentrasjon. Aktiv læring for alle? Kroppen som innfallsvinkel for læring
-
NUBU 4-16: Neuromotorisk undersøkelse for barn og ungdom fra 4 til 16 år
-
How do physiotherapy students learn in clinical placement?
-
Learning Physiotherapy in Clinical Placement
-
Learning physiotherapy in a professional context
-
Utvikling gjennom bevegelse Laban/Sherborne
-
Hvordan lærer fysioterapeutstudenter i praksis?
-
Learning Physiotherapy in Clinical Placement Students' descriptions of how and why they learn
-
Sherborne aktiviteter brukt i barnehager Hvorfor og hvordan bruke sherborne aktiviteter i barnehagegrupper?
-
Stability and Flexibility - achieving confidence through movement
-
Implementation of Developmental Movement at Bergen University College, Department of Physiotherapy. Sherborne Developmental Movement in Physiotherapy
-
Praksisstudier i fysioterapi
-
Fysioterapi
-
Developmental Movement based on Veronica Sherborne's work. Use in Norway
-
Men han vil jo bare leke : utfordringer i fysioterapi for barn
-
Arbeidshefte i fysioterapi ferdighet. Generell og spesiell undersøkelse
-
Fysioterapi