Arbeids- og kompetanseområde
Underviser i
- Geografi
- Globale studier
- Samfunnsfag
- Utdanning og bærekraft
- Samfunnsvitenskapelig forskningsmetode
Forskar på
- Tanzania
- Kjønn og utdanning
- Bærekrafig utvikling
- Implementering av ny kunnskap i utdanning
Forskargrupper
- Profesjon, organisasjon og politikk
- Comparative perspectives in education in Southern Africa and Northern
- Utdanning for bærekraft
- MGUSA401, Samfunnsfag 2, emne 2 - Fordjuping i samfunnsfag 2, 25/26
- MGUSA501, Samfunnsfag 3, emne 1 - Samfunnsfagleg forsking og litteratur, 25/26
- MGUSA502, Samfunnsfag 3, emne 2 - Samfunn, utdanning og læring, 25/26
- MGUSA503, Samfunnsfag 3, emne 3 - Forskingsmetodar og kjeldekritikk, 25/26
- MGUSA550, Samfunnsfag 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
- MGUUB101, Teoretiske perspektiv på utdanning og berekraftig utvikling i Afrika, 25/26, emneansvarlig
- MGUUB201, Praksis i Afrika, 25/26, emneansvarlig
Publikasjonar
-
Menstruation and period poverty as an obstacle for girls’ equal participation in education, Tanzania.
-
Uhuru na Umoja. Samfunn og utdanning i Tanzania.
-
Education, health and gender - menstruation as barrier for girls' education? A case from Tanzania
-
Education, health and gender – menstruation as barrier for girls’ education? A case from Tanzania
-
Teacher students for the sustainable future? A comparative perspective on ESD in teacher education in Tanzania and Norway.
-
“I cannot do it alone”: Teachers as change agents for inclusive education.
-
Implementing competence about vision disturbances in Tanzania’s teacher education: A contextual analysis
-
Education and period poverty. Girls, menstrual health management and education in Tanzania
-
Bærekraftdidaktikk gjennom internasjonal studentmobilitet – nye perspektiver på bærekraftig utvikling etter tre måneders opphold i det globale sør?
-
Panel discussion Book launch 24.11.21 Mjaaland, Thera (2021) Revolutionary Struggles and Girls’ Education. At the frontiers of Gender Norms in North-Ethiopia.
-
Education and Sustainability. Teacher students’ understanding of sustainable development after 3 months in Africa
-
Supporting the education of children with vision disturbances. Innovations in Tanzanian education
-
Sustainable Development Goal 4: To ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all – How can the SecEd project contribute to realizing this goal?
-
Erfaringer fra veiledning av masterstudenter i samfunnsfagdidaktikk ved lærerutdanningen
-
Supporting Vision Competence Creation for Sustainable Education in Tanzania
-
Erfaringer fra faget “Utdanning og bærekraft med 3 måneder i Afrika”
-
FNs bærekraftsmål i lærerutdanningene – erfarte muligheter og utfordringer ved HVL
-
«There is a demand for inclusive education”. Teacher education between inclusive and special needs education in Tanzania
-
Verdensklassen: Utdanning og bærekraft - et nytt utdanningstilbud for lærerstudenter ved HVL
-
Verda og vi. Innføring i geografi
-
Verda og vi. Innføring i geografi
-
Politikk
-
Uhuru na Umoja. Samfunn og utdanning i Tanzania
-
Praksis i Tanzania - som del av Samfunnsfag
-
Lærerstudenter med praksis i skole i Tanzania. Tilnærming, utbytteformuleringer og utbytte
-
Educating Girls from Ethnic Minorities for Development. The Case of Maasai in Tanzania
-
Hvorfor og hvordan skal vi drive med global undervisning i barnehage- og lærerutdanning og i skole og barnehager?
-
Globalisation, education and sustainability in the Case of Tanzania
-
The Global Teacher: New challenges in a development 2030-agenda
-
Education is my weapon
-
Muted Power - Gender Segregation and Female Power
-
Feltstudietur til Tanzania, fagdidaktiske erfaringer
-
Development and Gender - An Interdisciplinary Approach
-
Det prototypiske kjønn
-
Women of Interior - Men of Exterior. The Gender Order of Hadendowa Nomads, Read Sea Hills, Sudan
-
Gender system approach and research design
-
Gender system approach and research design - a case study from the Red Sea Hills, Sudan
-
The female body - between traditional culture and preachers of Islam. Hadendowa of Eastern Sudan
-
Inwardness and outwardness - femininity and masculinity as essence of Hadendowa social organization, Red Sea Hills, Sudan
-
Male outside and female inside - spatial orientation in the gender system of the Hadendowa, northeastern Sudan
-
Evaluation of Two Research Programmes in Gender Research: A Search for a Suitable Approach to the Geography of Gender