Arbeids- og kompetanseområde
Utdannet klinisk barnevernspedagog og klinisk spesialist i rusproblematikk med master i sosialt arbeid og doktorgrad (ph.d) i resiliens.
Kompetanseområder: skoleprestasjoner hos barn og unge i risiko/i sårbare livssituasjoner, akademisk resiliens, barnefattigdom, etniske minoriteter, barnevern, barneverninstitusjoner/miljøterapi og rusproblematikk.
Underviser i
Master i Sosialvitenskap
Forskar på
Barn og unge i risiko/i sårbare livssituasjoner.
Forskargrupper
1. Rett, demokrati og velferd (HVL)
2. Barnevern, likeverd og inkludering (UiB)
3. Equity in Social Welfare and Global Development Research Group (UiB)
- MASB520, Ulike perspektiv på barnevernet sitt fag og yrkesutøving, Vår 2025
- MASM520, Miljøterapeutisk arbeid i ulike kontekster , Vår 2025, emneansvarlig
- MASM530, Miljøterapeutisk arbeid - metodiske tilnærmingar , Høst 2024, emneansvarlig
- MASO500, Sosial ulikskap og marginalisering, Høst 2024
- MASO510, Deltaking og medborgarskap, Høst 2024
- MASO591, Masteroppgåve (45 stp.) , Høst 2024
- MASO591, Masteroppgåve (45 stp.) , Vår 2025
- TPHR501, Perspektiv på psykisk helse, rusmiddelbruk og avhengigheit, Høst 2024
- VPL120, Mennesket si utvikling og læring i eit livsløpsperspektiv , Høst 2024
- VPL300, Vernepleiefaglig arbeid mellom individ og system, Høst 2024
Publikasjonar
-
Jan Storø og Einar Aadland. Profesjonsetikk for barnevernspedagogar.
-
Institusjonsbarnevernet og miljøterapi. Miljøterapeuten som redskap og etiske utfordringer og dilemmaer.
-
Fra marginalisering til akademisk suksess.
-
Hva fremmer skoleprestasjon?
-
The Norwegian welfare state and the meeting with immigrant (refugee) families University of Bergen
Laster...