Arbeids- og kompetanseområde
Musikkpedagogikk, musikkteori, hørelære, komponering/arrangering, musikkpsykologi, sang og stemmebruk, Kunst, kultur og kreativitet i barnehagen
Jeg er koordinator for Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13 (LUPE), studieretning musikk på campus Bergen. Emneansvarlig for Vestlandsklassen i musikk høst-24.
Leder for forskergruppen Sang i danning.
Verneombud for Institutt for kunstfag, campus Bergen.
Underviser i
Musikkteori, hørelære og arrangering
Musikk i barnehagelærerutdanningen
Brukspiano
Musikkdidaktikk
Community Music
Forskar på
- Sanglig og musikalsk utvikling hos barn og voksne
- Sangvansker
- Sang i barnehage, skole og høyere utdanning
Forskargrupper
- BSSN801, Barns språkutvikling og språkæring, nettbasert, 25/26
- KKK201, Kunst, kultur og kreativitet, 25/26
- KUN808, Song og stemmebruk, 25/26
- LUPEM402, Leiing 2, 25/26
- MGUMU101, Musikk 1, emne 1 - Grunnleggjande musikklærarkompetanse, 25/26
- MGUMU201, Musikk 1, emne 2 - Eleven og musikkulturelle kontekstar , 25/26
- MGUMU301, Musikk 2, emne 1 - Musikalske møte i og utanfor klasserommet , 25/26
- MGUMU502, Musikk 3, emne 2 - Kunstfagdidaktisk utviklingsarbeid, 25/26
- MGUMU550, Musikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26
- MKUF501D, Musikkfagleg profesjonsutvikling, 25/26
Publikasjonar
-
Hvordan legge til rette for sangmestring i skolen?
-
Sanglig utvikling og musikalsk fellesskap i barnehagen
-
Once a poor pitch singer, always a poor pitch singer? A bottom up study of factors that may support singing development