Arbeids- og kompetanseområde
Forsking, undervisning og formidling i skjeringspunkt mellom KRLE-faget, grunnskulen, digital teknologi, politikk og religion.
KRLE (religionsdidaktikk, kristendomskunnskap, vitskapsteori og metode) og Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskulelærarutdanning (RLE-modulen).
- Bruk av digital teknologi som VR og 3D-printing til å utvikle KRLE-undervisning på ulike trinn.
- Religion and worldview literacy som mål og ramme for KRLE-faget
- Religionsdidaktikken sin politiske dimensjon
Utvalde publikasjonar
-
Religion og livssyn som begreper i LK20: Utforsking som strategi for å åpne begrepene
-
Religion Education in Politics: Analysis of Ideas in Parliamentary Debates in Norway
-
Den tusenårige tråden bakover - Ideer om kristendom, nasjonal identitet og fagets formål i to stortingsdebatter om religionfaget i Norge - del 1
-
Den tusenårige tråden bakover - Ideer om kristendom, nasjonal identitet og fagets formål i to stortingsdebatter om religionsfaget i Norge - del 2
-
Mangfoldskompetanse eller livsfilosofi? Ulike formål med religionsfag i Skandinavia