Arbeids- og kompetanseområde

Jeg underviser i matematikk ved grunnskolelærerutdanninga (1-7 og 5-10), både syklus 1 og syklus 2. Mine primære forskningsinteresser er resonnering og bevis på barnetrinnet, kjernepraksiser i matematikklærerutdanningen, matematikklæreridentitet, matematikklærere i overgangen fra matematikklærerutdanning til yrkesdebut i skolen, kvalitative forskningsmetoder og kvalitative forskningsintervju.


Underviser i

Matematikk i grunnskolelærerutdanningen, 1-7

  • MGBMA101 Matematikk 1

Master i matematikkdidaktikk (som del av femårig grunnskolelærerutdanning):

  • MGBMA/MGUMA502 Vitenskapsteori og metode
  • MGBMA/MGUMA550 Masteroppgave i matematikkdidaktikk
  • Veiledning master

Forsker på 

  • Resonnering og bevis på barnetrinnet: ProPrimEd
  • Kjernepraksiser i matematikklærerutdanningen
  • Matematikklæreridentitet


Forskergrupper

Språklig mangfold og argumentasjon i og med matematikk

Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv

 

Underviser i
  • MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 25/26, emneansvarlig
  • MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 25/26
  • MGBMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26, emneansvarlig
  • MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 25/26
  • MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26, emneansvarlig

Publikasjonar

  • Pre-service teachers’ role-plays of discussions promoting students’ mathematical reasoning

    Kristin Krogh Arnesen, Kirsti Rø, Anita Valenta, Reidun Persdatter Ødegaard (2025)
  • Investigating curriculum materials and their implementations: An analytic framework.

    Heidi Dahl, Kirsti Rø (2025)
  • "Vi teikna for å vere sikre, vi"

    Tina Kjøde Honningsvåg, Kirsti Rø (2025)
  • Bruk av KI i arbeid med matematisk resonnering

    Kirsti Rø, Anita Valenta (2025)
  • Master i matematikkdidaktikk

    Rune Herheim, Toril Eskeland Rangnes, Kirsti Rø, Bjørn Smestad (2024)
Vis alle
Laster...