Arbeids- og kompetanseområde
Jeg underviser i matematikk ved grunnskolelærerutdanninga (1-7 og 5-10), både syklus 1 og syklus 2. Mine primære forskningsinteresser er resonnering og bevis på barnetrinnet, kjernepraksiser i matematikklærerutdanningen, matematikklæreridentitet, matematikklærere i overgangen fra matematikklærerutdanning til yrkesdebut i skolen, kvalitative forskningsmetoder og kvalitative forskningsintervju.
Underviser i
Matematikk i grunnskolelærerutdanningen, 1-7
- MGBMA101 Matematikk 1
Master i matematikkdidaktikk (som del av femårig grunnskolelærerutdanning):
- MGBMA/MGUMA502 Vitenskapsteori og metode
- MGBMA/MGUMA550 Masteroppgave i matematikkdidaktikk
- Veiledning master
Forsker på
- Resonnering og bevis på barnetrinnet: ProPrimEd
- Kjernepraksiser i matematikklærerutdanningen
- Matematikklæreridentitet
Forskergrupper
Språklig mangfold og argumentasjon i og med matematikk
Matematikkdidaktikk i et kritisk perspektiv
- MGBMA101, Matematikk 1, emne 1 - Byrjaropplæring i matematikk, 25/26, emneansvarlig
- MGBMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 25/26
- MGBMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26, emneansvarlig
- MGUMA502, Matematikk 3, emne 2 - Vitskapsteori og metode, 25/26
- MGUMA550, Matematikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26, emneansvarlig
Publikasjonar
-
Pre-service teachers’ role-plays of discussions promoting students’ mathematical reasoning
-
Investigating curriculum materials and their implementations: An analytic framework.
-
"Vi teikna for å vere sikre, vi"
-
Bruk av KI i arbeid med matematisk resonnering
-
Master i matematikkdidaktikk
Laster...