Didaktiske praksisar
Utdanningsplan 2022 vår, 120 studiepoeng
Oversikt
Emnekombinasjon | Krav |
---|---|
Studieretning | |
Samlet krav: | 120 |
Studieretning
Krav: 120 studiepoeng
Kroppsøving og mat og helse
Krav: 120 studiepoeng
Obligatoriske emner Til toppen
- MDIP501A Didaktiske praksisar retta mot undervisning i kroppsøving og mat og helse
- MDIP502A Didaktiske praksiser rettet mot profesjons- og fagutvikling i kroppsøving og mat og helse
- MDIP503 Didaktiske praksisar
- MDIP504 Vitskapsteori og metode
- MDIP505 Utdanningsforsking i praksis
Valgfrie emner Til toppen
Matematikk
Krav: 120 studiepoeng
Obligatoriske emner Til toppen
- MDIP501B Matematikkdidaktikk i praksisfeltet
- MDIP502B Matematikk som allmenndannende fag
- MDIP503 Didaktiske praksisar
- MDIP504 Vitskapsteori og metode
- MDIP505 Utdanningsforsking i praksis
Valgfrie emner Til toppen
Samfunnsfag og religion
Krav: 120 studiepoeng
Obligatoriske emner Til toppen
- MDIP501C Globalisering og utdanning
- MDIP502C Minnekultur: politikk, kritikk og didaktikk
- MDIP503 Didaktiske praksisar
- MDIP504 Vitskapsteori og metode
- MDIP505 Utdanningsforsking i praksis
Valgfrie emner Til toppen
Andre- og fremmedspråksdidaktikk
Krav: 120 studiepoeng
Obligatoriske emner Til toppen
- MDIP501D Andre- og framandspråkslæring i norsk skule og opplæring
- MDIP502D Fleirspråklegheit i teori og praksis
- MDIP503 Didaktiske praksisar
- MDIP504 Vitskapsteori og metode
- MDIP505 Utdanningsforsking i praksis
Valgfrie emner Til toppen
Naturfag
Krav: 120 studiepoeng
Obligatoriske emner Til toppen
- MDIP501E Naturfag fordypning
- MDIP502E Naturfagdidaktikk
- MDIP503 Didaktiske praksisar
- MDIP504 Vitskapsteori og metode
- MDIP505 Utdanningsforsking i praksis
Valgfrie emner Til toppen
Yrkesdidaktikk
Krav: 120 studiepoeng
Obligatoriske emner Til toppen
- MDIP501F Refleksiv profesjonsledelse innen yrkesdidaktisk arbeid
- MDIP502F Ledelse av yrkesrelevant opplæring i fremtidens skole og arbeidsliv
- MDIP503 Didaktiske praksisar
- MDIP504 Vitskapsteori og metode
- MDIP505 Utdanningsforsking i praksis