MPUV502A Spesialpedagogikk 2 - Psykososial utvikling og utfordringar
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Emnet skal gi avansert og inngåande kompetanse i å kartlegge, planleggje, gjennomføre og vurdere pedagogisk utviklingsarbeid med fokus på læringsstøtte og didaktikk. Emnet vektlegg ulike forskings- og teoriperspektiv innan spesialpedagogikk. Emnet bygger på ei forståing av miljøets sentrale betydning for barn og unges psykiske helse.
I dette emnet skal ein få innsikt i førebygging av psykososiale utfordringar, samt implementasjon av pedagogikk og utviklingsstøtte i ein samfunnsmessig kontekst, retta mot eit livsløpsperspektiv, samt folkehelse og livsmeistring, i tillegg til å utvikle yrkesetisk refleksjon og profesjonsfagleg læringsstøtte. Spørsmål relatert til leiing av utviklingsarbeid i ein læringskontekst står sentralt. Studiet er basert på studentaktive læringsformer.
I emnet vil følgjande tema bli vektlagt:
- Menneske i eit livsløpsperspektiv
- Refleksjon og dømmekraft ved tilrettelegging for god individuell og sosial utvikling
- Ulike kunnskapssyn knytt til psykososial utvikling
- Utagerande og inneverande åtferdsvanskar, sjølvskading og sjølvmord
- Fråfallsproblematikk, kriminalitet, mobbing
- Psykososiale utfordringar
- Ulike aldersgrupper i mangfaldige læringsmiljø
- Vurdering, bruk og utvikling av psykososial utviklingsstøtte
- Folkehelse og livsmeistring i eit livsløpsperspektiv
Læringsutbytte
Emnet skal bidra til at kandidaten oppnår følgjande læringsutbytte:
Kunnskapar
Kandidaten:
- Ha inngåande kunnskap om spesialpedagogikk som profesjonsfag og forskingsfelt på individ-, gruppe- og systemnivå
- Ha inngåande kunnskap om psykososial utvikling og utfordringar
- Ha inngåande forståing for psykososiale risikofaktorar
- Ha kunnskap i utvikling av forebyggande miljø for utvikling av god psykososial åtferd på ulike alderstrinn
- Ha kunnskap om forskings- og utviklingsarbeid innanfor feltet psykososial utvikling
Ferdigheiter
Kandidaten:
- Kunne identifisere, igangsette og prioritere relevante tiltak for psykososial utvikling i eit livsløpsperspektiv
- Kan analysere og reflektere over læraren sin rolle
- Kan kritisk vurdere og reflektere over ulike pedagogiske intervensjonar
- Kan vurdere og implementere læringsressursar i ein spesialpedagogisk fagleg kontekst, med utgangspunkt i forskingsresultat og relevante læringsteoriar
- Kan bruke og utvikle læringsressursar og program
- Kan bruke læringsressursar knytt til demokrati og medborgarskap samt folkehelse og livsmeistring
- Kan tenke forebyggande tiltak og program overfor psykososial åtferd og psykisk helse
Generell kompetanse
Kandidaten:
- Kan oppdatere sin eigen praksis og faglege innsikt med utgangspunkt i forskingsbaserte publikasjonar
- Kan kritisk reflektere over etiske problemstillingar knytt til spesialpedagogiske utfordringar
- Kan arbeide med kvalitetsutvikling av ulike læringsressursar og tiltak
- Kan vurdere mogelegheiter og utfordringar ved bruk av individuell læringsstøtte
- Kan kommunisere om spesialpedagogiske problemstillingar med elevar, foreldre og profesjonelle
- Kan planlegge forebyggande tiltak basert på nasjonale kartleggingar
Undervisnings- og læringsformer
Emnet vil bli lagt opp med samlingar, fellesundervisning, nettmøte, samt eige arbeid og rettleiing (individuelt og i gruppe) mellom samlingane.
Det er inntil to samlingar á 3 dagar i emnet.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Gjennomføre og levere oppgåver som førebuing til samlingane
- Framlegging av arbeid på samlingar
- Arbeid med praksisbaserte oppgåver eller utfordringar (individuelt og i grupper) mellom samlingane
- Innlegg munnleg og skriftleg på nettmøte, diskusjonar (i grupper og i plenum)
Vurderingsform
Eksamen består av to deler:
- Innlevering av skriftleg mappa med innsikt i skulen sitt arbeid med spesialpedagogiske problemstillingar innan psykososial utvikling og psykisk helse og klasseleiing. Vekta 50%.
- Individuell skriftleg eksamen ved avslutting av semesteret. Vekta 50%.
Karakterskala: A - F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle tillate hjelpemiddel
Meir om hjelpemiddel