Hopp til innhald

KAS500 Avansert allmennsjukepleie til pasientar med akutte og kritiske helseproblem

Emneplan for studieåret 2022/2023

Innhald og oppbygging

Emnet har fokus på akutt, kritisk sjuke pasientar i alle aldrar. Etter avslutta emne skal studenten ha avansert kunnskap om fysiologiske særtrekk hjå barn, vaksne og eldre for tidleg oppdage svikt i vitale funksjonar. Emnet gir kompetanse i vurdering av pasienten sin kliniske tilstand ved hjelp av validerte verktøy og standardisering av observasjonar, skåring og respons. Emnet skal gjere studentane i stand til å sette i verk livreddande fyrstehjelp og førebyggje sjukdomsforverring. Studenten skal få kompetanse i metode for strukturert og sikker kommunikasjon med helsepersonell og med pasient og pårørande, samt om behandlingskjeda i akuttmedisinske tenesta.   

Tema for emnet

  • Sjukdom og skade i sirkulasjonsystemet, respirasjonsystemet, nervesystemet, det endokrine systemet og i nyrene
  • Infeksjonar
  • Akuttpsykiatri
  • Rus
  • Traume 
  • Farmakologi ved akutt kritisk sjukdom, biverknader og  legemiddelinteraksjonar
  • Meistringsstrategiar ved akutt kritisk sjukdom
  • Tverrfaglig samarbeid/samarbeid i team
  • Kliniske undersøkelsesmetoder og standardiserte kartleggings-, vurderings,- og beslutningsverktøy (AHLR, SKUV, NEWS, ISBAR)
  • Varsling/kommunikasjon/overgangar i pasientforløpet
  • Medisinsk teknisk utstyr/monitorering
  • Juridiske rammer, etikk og pasientsikkerheit 

Læringsutbytte

Ein student med fullført kvalifikasjon skal ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap: Studenten har...

  • inngåande kunnskap om fysiologi, patofysiologi og farmakologi.
  • inngåande kunnskap om samanhengen mellom symptom og vitalia hjå barn, vaksne og skrøpelege eldre.
  • avansert kunnskap om funksjonstap om akutt og sub-akutt funksjonssvikt.
  • avansert kunnskap om funksjonssvikt og traume og kroppen sin reaksjon  på stress.
  • avansert kunnskap om alvorlege infeksjon (sepsis) og antibiotikabruk og resistensutvikling nasjonalt og internasjonalt.
  • avansert kunnskap om legemiddelbruk ved akutt og kritisk sjukdom.
  • avansert kunnskap om validerte kliniske kartleggingsverktøy av relevans ved akutt og kritisk sjukdom  inkludert kritisk vurdering av verktøy utvikla i andre land.
  • avansert kunnskap varsling og overgangar i den akuttmesisinske tenesta.
  • anvende kunnskap om medisinteknisk utstyr og monitorering.

Ferdigheiter: Studenten kan...

  • kritisk vurdere og bruke kliniske kartleggingsverktøy av relevans ved akutt og kritisk sjukdom og gjennomføre systematiske undersøkingar for å avkrefte eller oppdage forverring av tilstand (simulering).
  • tidleg identifisere svikt i vitale funksjonar, inkludert kognitive funksjonar og dokumentere og varsle andre tenester for å sikre nødvendig helsehjelp.
  • analysere etiske utfordringar som involverer pasientar med svikt i vitale funksjonar..
  • formidle og kommunisere faglege problemstillingar innan akutt funksjonstap..

Generell kompetanse: Studenten har...

  • innsikt i politiske føringar og juridiske reguleringar i den akuttmedisinske tenesta.
  • gjennomføre samarbeid med pasientar, pårørande og kollegaer i akutte situasjonar.

Krav til forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

  • Felles digitale forelesningar på tvers av Campus
  • Seminar med framlegg og diskusjon - medstudentrespons
  • Gruppearbeid
  • Simulering/ferdigheitstrening
  • Sjølvstudie 

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgende obligatoriske læringsaktiviteter må være godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Studentframlegg-undervisningsopplegg praktisk/teoretisk
  2. Studentframlegg -pasientcase
  3. 45 timar ferdigheitstrening, simulering, og kritisk refleksjon (av desse 30 timar til simulering)  80 % obligatorisk frammøte på kvart område

Vurderingsform

Heimeeksamen, 3 dagar.

Vurderingsuttrykk  Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterer og F er ikke bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel