Hopp til innhald

BARN511 Fysiologi, patofysiologi, farmakologi og barnemedisin i barnesjukepleie

Emneplan for studieåret 2023/2024

Innhald og oppbygging

Emnet legg vekt på fordjuping og integrasjon mellom sjukdomslære, behandling og pleie av premature, nyfødde, barn og unge i alle aldrar. Emnet inneheld kunnskap om psykologisk og fysisk utvikling, ernæring, reaksjonar på stress og sjukdom, legemiddel til barn og unge, patofysiologi, hygiene, smittevern, barnepalliasjon, psykisk helse og omsorgssvikt. Emnet legg vekt på grunnlaget for å observere og tolke sjukdomsteikn og konsekvensar av sjukdom og behandling, og for å setje i verksjukepleietiltak ved ulike medisinske, kirurgiske og psykososiale tilstandar hjå premature, nyfødde, barn og unge

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne kvalifikasjon skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten …

  • har avansert kunnskap om normal utvikling og grunnleggande behov hos foster, premature, nyfødde, barn og ungdom
  • har inngåande kunnskap om ernæringa si betydning for vekst, utvikling, sykdom og helbred
  • har avansert kunnskap om stress, krise, meistringsstrategiar og følgjer av sjukdomog sjukehusinnleggingar for barn i alle aldrar, søskena deira og øvrig familie
  • har avansert kunnskap om fysiologiske og patologiske prosessar sjukdomar og sjukdomslære, skadar og kirurgiske problemstillingar, samt behandling av desse hjå foster, premature, nyfødde, barn og ungdom som er relevant for profesjonsutøvinga
  • har avansert kunnskap om behandling ved svikt eller trussel om svikt i vitale funksjonar hospremature, nyfødde, barn og ungdom
  • har avansert kunnskap om korleis observere, identifisere og vurdere generelle og spesiellebehov hos sjuke barn i alle aldrar
  • har avansert kunnskap om konsekvensar som kan oppstå som følge av undersøkingar ogbehandling i eit akutt og kritisk forløp hos barn i alle aldrar og korleis desse kan førebyggast
  • har avansert kunnskap om barn i alle aldrar, deira søsken og øvrig familie sine opplevingar,reaksjonar og behov ved langvarig sjukdom og funksjonsnedsetting
  • har inngåande kunnskap om førebygging, rehabilitering og habilitering av utviklingsskadar, komplikasjonar og ubehag ved skade, sjukdom og funksjonsnedsetting
  • har inngåande kunnskap om barnepalliasjon
  • har inngåande kunnskap om barnemishandling og omsorgssvikt
  • har brei kunnskap om psykisk helse, psykiske lidingar og relasjonen mellom psykisk helse og sjukdom hos barn og unge
  • har inngåande kunnskap om farmakologi i behandling av barn i alle aldrar
  • har avansert kunnskap om mikrobiologi, hygiene og smittevern, spesielt relatert til aktuelle nyfødde-, barne- og ungdomsavdelingar

Ferdigheiter:

Studenten…

  • kan sjølvstendig utføre kliniske observasjonar, vurderingar og avgjerder samt iverksetterelevante barnesjukepleiefaglege tiltak, inkludert prioritering, evaluering og dokumentasjon avbehandlingsforløpet og om nødvendig vise vidare
  • kan sjølvstendig utføre respirasjons- og sirkulasjonsstøttande behandling til sjuke barn i alle aldrar, inkludert non-invasive og invasive behandlingsmetodar
  • kan utføre avansert hjarte-lungeredning til alle aldersgrupper
  • kan bruke relevante metodar og kunnskapar innan habilitering og rehabilitering ved omsorg, pleie og behandling av barn i alle aldrar med langvarig sjukdom og/eller funksjonsnedsetting
  • kan bruke relevante metodar for å hjelpe barn i alle aldrar og familien deira til å handteresituasjonen ved langvarig sjukdom, funksjonsnedsetting eller palliative forløp
  • kan sjølvstendig og i team bruke relevante metodar for å måle, planlegge og iverksette tiltak for å redusere smerte og ubehag
  • kan analysere teikn og symptom på omsorgssvikt og barnemishandling og iverksettenødvendige tiltak
  • kan analysere og identifisere psykososiale helseutfordringar hos barn i alle aldrar og iverksettenødvendige tiltak
  • kan analysere og bruke relevant kunnskap i handteringa av legemiddel til barn i alle aldrar
  • kan analysere og bruke relevant kunnskap om antibiotikaresistens, smittevern og infeksjonsforebyggande tiltak i behandlinga av barn i alle aldrar

Generell kompetanse:

Studenten…

  • kan anvende kunnskapar og ferdigheiter for å ha handlingsberedskap og handlingskompetanse i akutte og kritiske situasjonar
  • kan anvende sine kunnskapar og ferdigheiter for å forebygge og identifisere komplikasjonar og seinskadar som følge av behandlinga
  • kan analysere, vurdere og handtere komplekse og kritiske situasjonar i samsvar med helselovgiving og profesjonsetikk

Krav til forkunnskapar

Ingen

Tilrådde forkunnskapar

Bestått emne BARN510 - Barnesjukepleie som fag profesjon og organisasjon

Undervisnings- og læringsformer

Varierte undervisnings- og læringsformer blir nytta, inkludert førelesningar, simulering, digitale læringsformer, og ei veke med praksisstudium.

Obligatorisk læringsaktivitet

Simulering

Vurderingsform

Skriftleg skuleeksamen

Omfang på 3 timar.

Tid og stad for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsuttrykk

Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterar og F er ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel