Hopp til innhald

INT510 Intensivsjukepleie som fag og profesjon

Emneplan for studieåret 2023/2024

Innhald og oppbygging

Emnet omhandlar kunnskap om intensivsjukepleia si historie, rolle, funksjon og ansvar. Emnet legg vekt på ei integrert forståing av intensivsjukepleiar sitt ansvar for utsette grupper og pasientar i alle aldrar, utvikling, språk og kulturar. Kunnskap om maktforhold, organisering i helsetenesta, inkludert juridiske lover og etiske retningsliner som regulerer intensivsjukepleia er vektlagt. Vidare omhandlar emnet pasientsikkerheit gjennom pasient- og pårørandeinvolvering, kunnskapsbasert praksis og systematisk kvalitetsarbeid i intensivsjukepleie.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:

Studenten…

• kan analysere faglege problemstillingar med utgangspunkt i intensivsjukepleia si historie, tradisjonar, eigenart og plass i samfunnet

• har inngåande kunnskap om helsetenesta si organisering og intensivsjukepleiaren sin funksjons- og ansvarsområde i tråd med nasjonale standardar og samfunnet si utvikling

• har inngåande kunnskap om bruk av aktuelt lovverk, forskrifter og retningsliner som regulerer intensivsjukepleiaren sitt arbeid

• har avansert kunnskap om pasienten og pårørande si oppleving, reaksjonar og behov ved akutt og/eller kritisk sjukdom i eit alders- og/eller språkleg og fleirkulturelt perspektiv

• har inngåande kunnskap om pasientsikkerheitskultur i helsetenesta, prinsipp og tiltak for å auke robustheit og pasientsikkerheit i intensivavdelingar

• har inngåande kunnskap om viktigheita av språk- og kulturkompetanse, for å bidra til auka kvalitet og pasientsikkerheit i utøvinga av intensivsjukepleie

Ferdigheiter:

Studenten…

• kan bruke kunnskapar og ferdigheiter for å sjølvstendig planlegge og utøve intensivsjukepleie i samsvar med lover, forskrifter, retningsliner og rammevilkår

• kan bruke relevante metodar for å innhente, systematisk vurdere og bruke kunnskap i fagutvikling og forbetringsarbeid

Generell kompetanse:

Studenten…

• kan analysere etiske problemstillingar og bruke etisk refleksjon for å ivareta intensivpasienten og pårørande

• kan bruke og formidle kunnskapsbasert praksis for å ivareta pasientsikkerheit og kvalitetsforbetring/tenesteforbetring

Krav til forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

Varierte undervisnings- og læringsformer blir nytta, med førelesing, gruppearbeid, digitale læringsformer,  ei veke praksisstudium, trening i systematiske litteratursøk og sjølvstudium

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatorisk læringsaktivitet må vera godkjend før studenten kan framstille seg til eksamen:

• Til stade på ei veke praksisstudium.

Vurderingsform

Oppgåve

Oppgåve i gruppe (2-3 studentar) utlevert ved oppstart av emnet.

Omfang: Inntil 2500 ord.

Tid og stad for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsuttrykk

Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterar og F er ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel