SPE590 Masteroppgåve
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet legg vekt på forskingsprosessen sitt bidrag i utviklinga av litteraturgrunnlaget for spesialsjukepleie. Vidare legg emnet vekt på ei vitskapleg tilnærming med systematisk bruk av teori og forskingslitteratur. Sentralt i emnet er vitskapleg perspektiv, forskingsmetode og forskingsetikk i vurdering og handteringa av forskingsprosessen. Emnet er bygd opp kring handtering av forskingsspørsmål med relevans for spesialsjukepleie.
Emnet er bygd opp kring fordjuping og forsking i eige fagfelt, og gjennomføringa av eit sjølvstendig og avgrensa vitskapeleg arbeid til utvikling av litteraturgrunnlaget innan den valte spesialiteten.
Masteroppgåva skrivast i tråd med Rettleiar for masteroppgåva ved Fakultet for helse- og sosialvitskap.
Studenten fyller ut ein rettleiaravtale og sender den til veileder. Avtalen skal signerast av student ovg rettleiar etter at temaet og metoden for masteroppgåven er planlagt. Studenten har ansvar for å laste den signerte avtalen opp i Canvas, der avtalen blir godkjend.
Læringsutbytte
Ein student med fullført emne skal ha følgande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap:
Studenten…
- har inngåande kunnskap om vitskapsteoretiske perspektiv, forskingsmetodar, forskingsprosessen, vitskapleg arbeid, forskingsetikk, personvernreguleringar og krav til innsamling og handtering av sensitive data, som er relevant for spesialsjukepleie
- har spesialisert innsikt i dei valde metodiske tilnærmingane i det aktuelle forskingsarbeidet
- har avansert kunnskap og spesialisert innsikt i eit avgrensa område relevant for utøving av spesialsjukepleie
Ferdigheiter:
Studenten…
- kan analysere og anvende teori og metodar til å formulere og strukturere faglege og teoretiske problemstillingar innan klinisk spesialsjukepleie
- kan analysere og ha eit kritisk forhold til forskings-, brukar- og erfaringskunnskap for å medverke til utvikling av tenester i klinisk spesiasjukepleie
- kan gjennomføre et sjølvstendig avgrensa forskingsarbeid under rettleiing og i tråd med forskingsetiske prinsipp
Generell kompetanse:
Studenten…
- kan bruke og formidle forskingsarbeid for å bidra til utvikling av helsetenesta i klinisk sjukepleie - ABIO
- kan analysere, konkludere og formidle faglege problemstillingar innan klinisk spesialsjukepleie
- kan analysere relevante forskingsetiske problemstillingar innan klinisk spesialsjukepleie
Krav til forkunnskapar
Bestått emna i fyrste studieår før ein kan starte på masteroppgåva.
Alle emnene i første og andre studieår tilsvarende 90 sp. må vere bestått før studenten kan levere inn masteroppgåven til vurdering.
Undervisnings- og læringsformer
Masteroppgåva kan vere eit frittståande arbeid, eller inngå som ein avgrensa, sjølvstendig del av eit pågåande forskingsprosjekt. Masteroppgåva kan utarbeidast individuelt eller ei gruppe på to. Rettleiing individuelt eller i grupper, gjerne digitalt. Emnet er lagt opp til sjølvstendig arbeid, og med framlegg og opposisjon i oppgåveseminar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjende før studenten kan levere masteroppgåva.
- Delta på minimum 5 rettleiingar
- Deltaking på to oppgåveseminar med framlegg og opposisjon
Dei obligatoriske læringsaktivitetane er gyldige i to påfølgande semester.
Vurderingsform
Oppgåve
Tal på ord følger den form som studenten har valt for oppgåva, og framgår av rettleiar for masteroppgåva ved Fakultet for helse- og sosialvitskap (FHS).
Masteroppgåva bygger på tidlegare førebuande arbeid med prosjektplan (eksamen MAMET1ABIO). Det er forventa at studenten brukar dette førebuande arbeidet i masteroppgåva.
Vurderingsuttrykk
Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterar og F er ikkje bestått.
Ny eksamen
Ved ikkje bestått (karakter F) kan studenten levere ei omarbeida oppgåve til ny eksamen i løpet av dei to påfølgande semester.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle
Meir om hjelpemiddel