FD10 Fordypning av fagdidaktisk modul | Åpen påmelding

Fagdidaktiske moduler | valgfri modul

Målet med modulen er videre utvikling av egen undervisningspraksis gjennom fordyping i tematikk knyttet til en av de fagdidaktiske modulene gitt ved HVL. Fordypningsarbeidet skal dokumenteres gjennom faglig refleksiv tekst.

Selvstudie, nettbasert

Hopp til

    Påmelding Opnast i ny fane

    Opptakskrav og søknad

    Opptakskrav

    Valgfri fordypning er koblet til den fagdidaktiske modulen du ønsker å
    skrive paper til

    Om å søke opptak til HVL

    Dette er en valgfri modul som inngår i «HSPED802 Fagdidaktisk fordjuping i høgskulepedagogikk».

    Modulbeskrivelse

    Den refleksive teksten tar utgangspunkt i egen problemstilling, som aktualiseres i forhold til begrep/konsept/fenomen som problematiseres i den valgte modulen. Du kan trekke inn eksempler/data/case fra din egen undervisningspraksis som undersøkes i lys av relevant faglitteratur. Teksten kan være teoretisk eller empirisk.

    Deler av teksten kan inngå som del i den pedagogiske mappen.

    Nøkkelbegreper

    • Scholarship of teaching and learning in higher education
    • Pedagogisk utviklingsarbeid
    • Utforskende undervisning
    • Reflekterende skriving

    Læringsutbytte

    Læringsutbyttene i fordypningsarbeidet er en fordypning av lærebyttebeskrivelsene i den fagdidaktiske modulen det er knyttet til.

    Læringsaktiviteter

    • Selvstudium
    • Veiledning avtales med modulansvarlige ved den fagdidaktiske modulen arbeidet er knyttet til.

    Arbeidskrav

    Skriv en refleksiv tekst på 2000 ord (pluss minus 10 %) der du diskuterer en selvvalgt problemstilling som er knyttet til en fagdidaktisk modul du har deltatt i.

    Vurdering

    • Arbeidskravene må være gjennomført med bestått for å få godkjent modulen
    • Arbeidskravet leveres på canvas

    Vurderingskriterier

    • Selvvalgte problemstilling tar opp sentrale tema relevant for den fagdidaktiske modulen arbeidet er knyttet til
    • Teksten diskuterer selvvalgt problemstillingen ved hjelp av relevant pedagogisk/ fagdidaktikks litteratur
    • Teksten skal følge forskningsetiske retningslinjer og generelle krav til akademisk skriving

    Organisering av modulen

    Selvstendig arbeid med mulighet for veiledning.

    Læringsplattform: Canvas har eget rom for modulen med ressurser og informasjon.