FD10 Fordypning av fagdidaktisk modul | Åpen påmelding

Fagdidaktiske moduler | valgfri modul

Målet med modulen er videre utvikling av egen undervisningspraksis gjennom fordyping i tematikk knyttet til en av de fagdidaktiske modulene gitt ved HVL. Fordypningsarbeidet skal dokumenteres gjennom faglig refleksiv tekst.

Selvstudie, nettbasert

Hopp til

    Påmelding

    Opptakskrav og søknad

    Opptakskrav

    Valgfri fordypning er koblet til den fagdidaktiske modulen du ønsker å
    skrive paper til

    Om å søke opptak til HVL

    Dette er en valgfri modul som inngår i «HSPED802 Fagdidaktisk fordjuping i høgskulepedagogikk».

    Modulbeskrivelse

    Den refleksive teksten tar utgangspunkt i egen problemstilling, som aktualiseres i forhold til begrep/konsept/fenomen som problematiseres i den valgte modulen. Du kan trekke inn eksempler/data/case fra din egen undervisningspraksis som undersøkes i lys av relevant faglitteratur. Teksten kan være teoretisk eller empirisk.

    Deler av teksten kan inngå som del i den pedagogiske mappen.

    Nøkkelbegreper

    • Scholarship of teaching and learning in higher education
    • Pedagogisk utviklingsarbeid
    • Utforskende undervisning
    • Reflekterende skriving

    Læringsutbytte

    Læringsutbyttene i fordypningsarbeidet er en fordypning av lærebyttebeskrivelsene i den fagdidaktiske modulen det er knyttet til.

    Læringsaktiviteter

    • Selvstudium
    • Veiledning avtales med modulansvarlige ved den fagdidaktiske modulen arbeidet er knyttet til.

    Arbeidskrav

    Skriv en refleksiv tekst på 2000 ord (pluss minus 10 %) der du diskuterer en selvvalgt problemstilling som er knyttet til en fagdidaktisk modul du har deltatt i.

    Vurdering

    • Arbeidskravene må være gjennomført med bestått for å få godkjent modulen
    • Arbeidskravet leveres på canvas

    Vurderingskriterier

    • Selvvalgte problemstilling tar opp sentrale tema relevant for den fagdidaktiske modulen arbeidet er knyttet til
    • Teksten diskuterer selvvalgt problemstillingen ved hjelp av relevant pedagogisk/ fagdidaktikks litteratur
    • Teksten skal følge forskningsetiske retningslinjer og generelle krav til akademisk skriving

    Organisering av modulen

    Selvstendig arbeid med mulighet for veiledning.

    Læringsplattform: Canvas har eget rom for modulen med ressurser og informasjon.