Studieplan - Master med integrert PPU
Hausten 2025
Studiet er for kandidatar som allereie har ein bachelorgrad i eit skuleretta fag og som ønsker å bli lektor. Studiet gir studenten moglegheit til å ta både mastergrad og PPU integrert som ein alternativ veg til lærarutdanning. Studiet er tufta på forskrift om rammeplan for praktisk-pedagogisk utdanning §6-2: Institusjoner som tilbyr en integrert master i praktisk-pedagogisk utdanning på minst 120 studiepoeng, jf. forskriften § 3, kan ta opp søkere som tilfredsstiller krav for opptak til mastergraden, til det integrerte løpet.
Studentar i studiet blir tekne opp til ei av følgjande studieretningar: Samfunnsfag, KRLE, Kroppsøving, mat og helse, Matematikk, naturfag eller andrespråksdidaktikk.
Opptakskrav
Ein bachelorgrad i studieretningsfaget:
- Samfunnsfag og KRLE
- Kroppsøving, mat og helse
- Matematikk og naturfag
- Framandspråksdidaktikk
Læringsutbytte
Kunnskap
Kandidaten...
- har inngående fagdidaktisk og pedagogisk kunnskap for relevante trinn
- har bred forståelse for skolens mandat, opplæringens verdigrunnlag og opplæringsløpet
- har inngående kunnskap om og evne til å holde seg oppdatert på gjeldende lov- og planverk for profesjonsutøvelsen - har bred kunnskap om barne- og ungdomskultur og barns og ungdoms utvikling og læring i ulike sosiale og kulturelle kontekster
- har bred kunnskap om læringsstrategier, læringsarenaer og arbeidsmetoder generelt og særlig i respektive fag
har kunnskap om barn og unge i vanskelige livssituasjoner, herunder kunnskap om vold og seksuelle overgrep mot barn og unge, om deres rettigheter i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv, og om hvordan sette i gang nødvendige tiltak etter gjeldende lovverk.
- har avansert kunnskap om sentrale faglege og fagdidaktiske problemstillingar innan ei valt studieretning
- har spesialisert innsikt i eit avgrensa fagområde og kunnskapsgrunnlaget for masteroppgåva
- har inngåande kunnskap om vitskapelege tenkemåtar, forskingsmetodar og etikk.
- har djup innsikt i ulik didaktisk teori og tradisjonar, og korleis ulike styringsideologiar gir føringar for didaktisk praksis
Ferdigheter
Kandidaten...
- kan planlegge, gjennomføre og reflektere over undervisning basert på forsknings- og utviklingsarbeid og erfaringsbasert kunnskap
- kan lede og legge til rette for undervisningsforløp som fører til gode faglige og sosiale læringsprosesser
- kan bruke varierte arbeidsmetoder, differensiere og tilpasse opplæring i samsvar med gjeldende læreplanverk, og skape motiverende og inkluderende læringsmiljø
- kan beskrive kjennetegn på kompetanse, vurdere og dokumentere elevers læring, gi læringsfremmende tilbakemeldinger og bidra til at elevene kan reflektere over egen læring og egen faglige utvikling
kan identifisere særskilte behov hos barn og unge, inkludert identifisere tegn på vold eller seksuelle overgrep. På bakgrunn av faglige vurderinger skal kandidaten kunne etablere samarbeid med aktuelle tverrfaglig og tverretatlige samarbeidspartnere til barnets beste.
- kan analysere, vurdere, ta i bruk og etablere ny forskingsbasert kunnskap på eit avgrensa felt
- kan analysere, planlegge, implementere og gjennomføre undervisningssekvensar i arbeid med rettleiing i profesjonsfellesskap
- kan kommunisere om og rettleie kollegaer i, utvikling av læreplanar, undervisning og vurdering
- kan planlegge og gjennomføre forskingsbaserte studiar av relevante problemstillingar åleine, eller saman med andre
- kan ta aktivt del i utvikling av profesjonsfellesskapets praksis
Generell kompetanse
Kandidaten...
- kan formidle pedagogiske og fagdidaktiske problemstillinger på et avansert nivå
- innehar en profesjonell holdning og kan kritisk reflektere over faglige, profesjonsetiske og fag- og utdanningspolitiske spørsmål
- kan med stor grad av selvstendighet videreutvikle egen kompetanse og bidra til både kollegers og skolens utvikling
kan bygge relasjoner til elever og foresatte, og samarbeide med aktører som er relevante for skoleverket.
- kan formidle eigen og andre si forsking skriftleg og munnleg på ein fagleg og etisk forsvarleg måte
- kan vurdere digitale uttrykk og ressursar kritisk og bruke dei i opplæringa på måtar som styrker og utviklar fagfeltet sin didaktikk
- kan analysere og vurdere relevante faglege, didaktiske og etiske problemstillingar, og bidra med kunnskap til utvikling av fagfeltet i eit profesjonsfellesskap.
- kan analysere behov for kunnskap og bidra i innovasjonsprosessar knytt til eigen arbeidsstad.
- kan styrke internasjonale og fleirkulturelle perspektiv ved skulen sitt arbeid og stimulere til demokratisk deltaking og berekraftig utvikling Nærmere beskrivelse av progresjon og organisering av læringsutbyttebeskrivelsene er spesifisert i emneplanene
Innhald
Studiet består av emne frå MDIP og PPU for allmenne fag. I tillegg er det to eigne emne som inngår i MPPU:
- MPPU504: Vitskapsteori og metode – innheld grunnleggande I emnet skal studenten få inngåande innsikt i vitskapsteoretiske og metodiske tradisjonar knytte til forsking om utdanning. Dette gjeld både generelt og som grunnlag for metodeval i eige masterprosjekt. Emnet skal gi kandidatane evne til å oppdatere seg på, vurdere og reflektere over ny forsking relatert til eige masterprosjekt og eigen yrkespraksis innan utdanningsfeltet. Gjennom emnet skal studentane vidare fordjupe seg i forskingstilnærmingar og metodar som er spesielt relevante for deira eige masterprosjekt. Både kvalitative og kvantitative forskingsmetodiske tilnærmingar blir vektlagt, i tillegg til aksjonsretta og praksisnære tilnærmingar til forskingsopplyst utviklingsarbeid i utdanningssektoren.
- MPPU306: Skulen i samfunnet – Utvikling av profesjon og profesjonsfellesskap i ein samfunnskontekst Emnet legg vekt på skulen som ein sentral samfunnsinstitusjon med mandat til å utføre oppgåver på vegne av storsamfunnet. Emnet søker å utvikle studentane sin evne og vilje til kontinuerleg profesjonsutvikling, og å ta profesjonsansvar i større profesjonsfellesskap. Det vert fokusert særskilt på korleis skulen fungerer som arena for sosialisering og identitetsutvikling i samspel med andre sosialiseringsarenaer som familie og vener. Lærestoffet omfattar difor samarbeid med foreldre, nærmiljø, nærings- og arbeidsliv og andre instansar utanfor skulen.
Praksis
Det er praksis i studiet. Læringsutbyta for praksis er formulerte i studieplan for Praktisk pedagogisk utdanning for allmenne fag, og i emneplanar for praksis. PPUA307 og PPUA308.
Praksisemna har ikkje studiepoeng, og følger pedagogikkemna i studiet. PPUA305 har praksisemne PPUA307, MPPU306 har praksisemne PPUA308.
Arbeidsformer
Master med integrert PPU legg opp til varierte arbeidsformer både når studentane er samla fysisk eller på nett og når studentane arbeider på eiga hand. Studiet stiller høge krav til sjølvstende og eigenaktivitet gjennom seminar, presentasjonar, praksis, skriving av tekstar og rettleiing, samt refleksjon og dialog om praksiserfaringar og eiga yrkesutøving. Det blir lagt opp til at arbeidet med masteroppgåva skal starte tidleg i studiet, og ha kontinuerleg fokus. Presentasjon og diskusjon av eige masterprosjekt vil difor stå sentralt i studiet, samt respons til framlegg frå medstudentar.
Obligatoriske læringsaktivitetar varier mellom dei ulike emna og er gjort greie for i dei enkelte emneplanane.
Studentane får ved opptak studierett til campus Stord. Undervisninga vil skje dels digitalt og dels som samlingar på campusane Sogndal, Stord og Bergen.
Vurderingsformer
Vurderingsformene varierer mellom dei ulike emna. Det blir nytta mappe, heimeeksamen, skriftlege oppgåver og munnleg eksamen. Obligatoriske læringsaktivitetar, vurderingsformer og vurderingsuttrykk er gjort greie for i dei enkelte emneplanane
Krav til studieprogresjon
I masterdelen: Alle emne i studieretninga og alle fellesemne må vere bestått før studenten kan gå opp til eksamen i emnet Masteroppgåva.
PPUA305 Ledelse av læreprosesser - ledelse av lærings- og utviklingsarbeid i et individ- og gruppeperspektiv og PPUA307 Praksis 1 må takast før eksamen blir avlagt i MPPU306.
Internasjonalisering
Moglegheiter for internasjonalisering er spesifisert i studieplan for master i didaktiske praksiar og Praktisk pedagogisk utdanning for allmenne fag, med tilhøyrande emneplanar.