Professor

Silje Valde Onsrud

Arbeids- og kompetanseområde

Silje Valde Onsrud har status som merittert undervisar ved HVL. Ho forskar på musikkpedagogiske praksisar og musikkdidaktisk materiale innafor grunnskule og grunnskulelærarutdanning. Ho underviser og rettleiar på master- og ph.d.-nivå, og har emneansvar for masteroppgåveskriving for musikkstudentane i grunnskulelærarutdanninga samt emnet Utforskande forskingsformer i ph.d.-programmet Studier av danning og didaktiske praksiser. Silje er også FOU-kontakt mellom HVL og Fridalen skole som er ein av lærarutdanningsskulane ved HVL.

Forskingsprosjekt:

MusikkPedLab - ein studie av musikkstudentars profesjonsutvikling gjennom øving (2024-2026)

Masteroppgåver som kunnskapsbidrag til det musikkpedagogiske fagfeltet (2023-2025)

"Framtidas musikklærarar: Ein longitudinell studie av nyutdanna musikklærarars profesjonsutvikling dei første fem åra i yrkeslivet" (2023-2029).

"Music Teacher Education for the Future" (FUTURED 2019-2022) er eit NFR-finansiert prosjekt som har kartlagt musikkfaget i den nye femårige grunnskulelærarutdanninga og prøvd ut undervisningspraksisar for framtida i samarbeid med studentar. Nettside til FUTURED

Siste publikasjonar:

Onsrud, S.V. (akseptert). "Little Blue" og barnets stemme i vår tid. Barnelitterært Forskningstidsskrift/Nordic Journal Of Childlit Aesthetics. 

Skjelbred, B.H., Borgen, J.S., Onsrud, S.V. og Aadland, E.K. (2024). De praktiske og estetiske fagene i grunnskolelærerutdanningen - overbyggende tematikker, metoder og teoretiske perspektiver i første kull med masteroppgaver. Acta Didactica Norden 18(1)

Rinholm, H., Fredriksen, B. & Onsrud, S.V. (2023). Critical reflection in music teacher education: Contradictions and dilemmas in theory, policy and practice. Action, Criticism, and Theory for Music Education 

Onsrud, S.V. & Kvinge, Ø. (2023). Ideological processes and discursive tensions in Norwegian music teacher education. Cogent Education. DOI: 10.1080/2331186X.2023.2259740 

Knudsen, J.S. & Onsrud, S.V. (2023). Ideology, selective tradition, and naturalization in the music teacher education curriculum. Nordic Research in Music Education. https://nrme.no/index.php/nrme/article/view/4161

Fredriksen, B., Onsrud, S. V., Rinholm, H. & Lewis, J. (2023). Who takes part in participation? Challenges to empowering student voice in music teacher education, Music Education Research, DOI: 10.1080/14613808.2023.2210159

Viig, T. G., Onsrud, S. V., Christophersen, C., Lewis, J. & Kvinge, Ø. (2023). Developing Visions for the Future?  A Reflection on Utopias in Music Teacher Education. Visions of Research in Music Education.

Onsrud, S. V., Fredriksen, B., Rinholm, H. & Lindgren, M. (2022). The mulitplicity of preservice music teachers' positioning in a participatory action research project. Research Studies in Music Education, https://doi.org/10.1177/1321103X221089838

Onsrud, S. V. (2021). Thinking queer pedagogy in music education with Girl in Red. In Onsrud, S. V., Blix, H. S. & Vestad I. L. (eds.): Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities. London: Routledge Publisher.



Underviser i

Emne i grunnskulelærarutdanninga:

  • MGB/MGUMU201 Eleven og den musikkulturelle konteksten
  • MGB/MGUMU501 Vitskapsteori, akademisk tekstarbeid, forskingsetikk og -metode
  • MGB/MGUMU503 Musikkpedagogisk grunnslagstenking, tradisjonar og utviklingstrekk
  • MGB/MGUMU550 Masteroppgåve

Emne i doktorgradsutdanninga Studiar av danning og didaktiske praksisar:

  • PHD904 Utforskende forskningsformer


Forskar på

  • Kjønnsdiskursar i musikkpedagogikk
  • Sangrepertoar som kunst- og kulturuttrykk
  • Lærerutdanning for framtidas skole
  • Musikk i grunnskolelærerutdanninga (GLU)
  • Kjønnsperspektiv i utdanningsforsking
  • Fra musikkstudent til musikklærer
  • Tema i musikkpedagogiske masteroppgåver


Forskargrupper

Underviser i
  • LUPEM401, Vitskapsteori og metode, 25/26
  • MGUMU201, Musikk 1, emne 2 - Eleven og musikkulturelle kontekstar , 25/26
  • MGUMU501, Musikk 3, emne 1 - Vitskapsteori, akademisk tekstarbeid, forskingsetikk og -metode, 25/26
  • MGUMU503, Musikk 3, emne 3 - Musikkpedagogisk grunnlagstenking, tradisjonar og utviklingstrekk , 25/26
  • MGUMU550, Musikk 3, emne 4 - Masteroppgåve, 25/26, emneansvarlig
  • MKUF501D, Musikkfagleg profesjonsutvikling, 25/26
  • PHD904, Utforskande forskingsformer, 25/26