Arbeids- og kompetanseområde
Silje Valde Onsrud er professor i musikkpedagogikk (Ph.d.) ved Institutt for kunstfag, og forskar på musikkpedagogiske praksisar og musikkdidaktisk materiale innafor barnehage, grunnskule, barnehagelærarutdanning og grunnskulelærarutdanning. Ho underviser og rettleiar på master- og phd-nivå, og har emneansvar for masteroppgåveskriving for musikkstudentane i grunnskulelærarutdanninga og kunstfagdidaktikk i ph.d.-programmet Studier av danning og didaktiske praksiser. Silje er også fagkoordinator for musikk på campus Bergen, og leiar av forskargruppa Culture, Criticism, Community.
Pågåande prosjekt:
"Music Teacher Education for the Future" (FUTURED 2019-2022) er eit NFR-finansiert prosjekt som kartlegg musikkfaget i den nye femårige grunnskulelærarutdanninga og prøver ut undervisningspraksisar for framtida i samarbeid med studentar. Rolle: Nestleiar og arbeidspakkeleiar.
Utvalde publikasjonar:
Viig, Tine Grieg, Onsrud, Silje Valde, Christophersen, Catharin, Lewis, Judy & Kvinge, Øystein (accepted). Developing Visions for the Future? A Reflection on Utopias in Music Teacher Education. Visions of Research in Music Education.
Onsrud, Silje Valde, Fredriksen, Bendik, Rinholm, Hanne & Lindgren, Monica (2022). The mulitplicity of preservice music teachers' positioning in a participatory action research project. Research Studies in Music Education, https://doi.org/10.1177/1321103X221089838
Onsrud, Silje Valde (2021). Thinking queer pedagogy for music education with Girl in Red. In Onsrud, S.V., Blix, H.S. & Vestad I.L. (eds.): Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities. London: Routledge Publisher.
Blix, Hilde Synnøve, Vestad, Ingeborg Lunde & Onsrud, Silje Valde (2021). Envisioning Gender Diversity for Music Education. In Onsrud, S.V., Blix, H.S. and Vestad I.L. (eds.): Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities. London: Routledge Publisher.
Onsrud, Silje Valde (2019). Sang som meningsskaping og danning i barnehagen: Om sangrepertoarets muligheter og grenser. Tiri Bergesen Schei (red.): Musikkpraktisk klokskap i arbeid med barnehagebarn. Bergen: Fagbokforlaget
Onsrud, Silje Valde (2017). «And the melody still lingers on»: Om danningspotensiale i ein discolåt. Nordisk Nettverk for Musikkpedagogisk Forskning, Årbok 18 Oslo: NMH-publikasjoner https://brage.bibsys.no/xmlui/handle/11250/2484548?locale-attribute=en
Onsrud, Silje Valde (2015). Gender Performativity through Musicking: Examples from a Norwegian Classroom Study. Nordisk Nettverk for Musikkpedagogisk Forskning, Årbok 16 Oslo: NMH-publikasjoner https://nmh.brage.unit.no/nmh-xmlui/handle/11250/2425456?locale-attribute=en
- Musikkdidaktikk
- Diskursanalyse
- Musikkpedagogisk teori
- Kvalitative metodar
- Kjønnsteori
- Vitenskapsteori
- Kunstfagdidaktikk
- Kjønnsperformativitet i musikkpedagogiske praksiser
- Sangrepertoar som kunst- og kulturuttrykk
- Lærerutdanning for framtidas skole
- Musikk i grunnskolelærerutdanninga (GLU)
- Kjønnsperspektiv i utdanningsforsking