Professor

Silje Valde Onsrud

Arbeids- og kompetanseområde

Silje Valde Onsrud er professor i musikkpedagogikk (Ph.d.) ved Institutt for kunstfag og har status som merittert undervisar ved HVL. Ho forskar på musikkpedagogiske praksisar og musikkdidaktisk materiale innafor grunnskule og grunnskulelærarutdanning. Ho underviser og rettleiar på master- og phd-nivå, og har emneansvar for vitskapsteori og masteroppgåveskriving for musikkstudentane i grunnskulelærarutdanninga samt kurset Kunstfagdidaktikk og praksisorienterte forskingsformer i ph.d.-programmet Studier av danning og didaktiske praksiser. Silje er også fagkontakt for faggruppa i musikk ved campus Bergen.

Forskingsprosjekt:

Masteroppgaver som kunnskapsbidrag til det musikkpedagogiske fagfeltet (2024-2025)

"Framtidens musikklærere: En longitudinell studie av nyutdannede musikklæreres profesjonsutvikling de første fem årene i yrkeslivet" (2023-2029).

"Music Teacher Education for the Future" (FUTURED 2019-2022) er eit NFR-finansiert prosjekt som kartlegg musikkfaget i den nye femårige grunnskulelærarutdanninga og prøver ut undervisningspraksisar for framtida i samarbeid med studentar. Nettside til FUTURED

Siste publikasjonar:

Skjelbred, B.H., Borgen, J.S., Onsrud, S.V. og Aadland, E.K. (in review). De praktiske og estetiske fagene i grunnskolelærerutdanningen - overbyggende tematikker, metoder og teoretiske perspektiver i første kull med masteroppgaver.

Rinholm, H., Fredriksen, B. & Onsrud, S.V. (2023). Critical reflection in music teacher education: Contradictions and dilemmas in theory, policy and practice. Action, Criticism, and Theory for Music Education. http://act.maydaygroup.org/articles/Rinholmetal22_3.pdf 

Onsrud, S.V. & Kvinge, Ø. (2023). Ideological processes and discursive tensions in Norwegian music teacher education
Cogent Education. Cogent Education. DOI: 10.1080/2331186X.2023.2259740 

Knudsen, J.S. & Onsrud, S.V. (2023). Ideology, selective tradition, and naturalization in the music teacher education curriculum. Nordic Research in Music Education. https://nrme.no/index.php/nrme/article/view/4161

Fredriksen, B., Onsrud, S. V., Rinholm, H. & Lewis, J. (2023). Who takes part in participation? Challenges to empowering student voice in music teacher education, Music Education Research, DOI: 10.1080/14613808.2023.2210159

Viig, T. G., Onsrud, S. V., Christophersen, C., Lewis, J. & Kvinge, Ø. (2023). Developing Visions for the Future?  A Reflection on Utopias in Music Teacher Education. Visions of Research in Music Education.

Onsrud, S. V., Fredriksen, B., Rinholm, H. & Lindgren, M. (2022). The mulitplicity of preservice music teachers' positioning in a participatory action research project. Research Studies in Music Education, https://doi.org/10.1177/1321103X221089838

Onsrud, S. V. (2021). Thinking queer pedagogy in music education with Girl in Red. In Onsrud, S. V., Blix, H. S. & Vestad I. L. (eds.): Gender Issues in Scandinavian Music Education: From Stereotypes to Multiple Possibilities. London: Routledge Publisher.

Underviser i
  • Musikkdidaktikk
  • Musikkpedagogisk teori
  • Kjønns- og seksualitetsteori
  • Vitenskapsteori
  • Kvalitative metodar
  • Akademisk tekstarbeid
  • Kunstfagdidaktikk
Forskar på
  • Kjønnsperformativitet i musikkpedagogiske praksiser
  • Sangrepertoar som kunst- og kulturuttrykk
  • Lærerutdanning for framtidas skole
  • Musikk i grunnskolelærerutdanninga (GLU)
  • Kjønnsperspektiv i utdanningsforsking
  • Fra musikkstudent til musikklærer
Forskargrupper