Arbeids- og kompetanseområde
Mitt PhD-prosjekt er en tverfaglig intervensjonsstudie i kroppsøving med et fokus på kjerneelementet Uteaktiviteter og naturferdsel. Jeg ønsker å undersøke læreres og elevers erfaringer og perspektiver basert på en meditativ økodidaktikk intervensjon i kroppsøving i uteaktiviteter. Teoretisk sett bygger studien min på daoistisk økopedagogikk og rammeverket økokritisk dialoger. En fenomenologisk forståelse av kroppen er viktig for meg og gjennomsyret gjennom hele studien.
Utdanningsbakgrunn
- Master i Fysisk aktivitet og kosthold i et skolemiljø - Høgskulen på Vestlandet
- Master i Sports business management - University of Brighton
- Bachelor i Sports training - Beijing Sport University
Forskargrupper
- Læring, kroppsøving og friluftsliv
- Danning - natur, kropp, bevegelse
- Nature in Children's Litterature and Culture
- MGBKØ101, Kroppsøving 1, emne 1 - Kroppsøvingsfaget, læraren og undervisning, 25/26
- MGUKØ502, Kroppsøving 3, emne 2 - Danning og læring i kroppsøving, 25/26
- UTE801, Didaktiske praksisar ute for skaparglede, engasjement og utforskertrang , 25/26
- UTE802, Profesjonsfellesskapet for praktisk og estetisk virksomhet i skolen , 25/26
Publikasjonar
-
Meditation in nature as one outdoor didactic practice in physical education and interdisciplinary teaching about sustainable development
-
Pupils’ reflections on experiences and feelings in meditation in nature: an intercultural ecopedagogical praxis in outdoor education
-
Intercultural dialogue on ecopedagogy between Daoism and Naess’ ecosophy: Comparing and integrating Chinese and Western ecological wisdom