Opptakskrav og søknad
Opptakskrav
Fullført førskole-/barnehagelærer eller annen treårig pedagogisk høyskoleutdanning med videreutdanning i barnehagepedagogikk som kvalifiserer for pedagogisk lederstilling i barnehagen. Du må være ansatt i barnehage.
Studietypenummer: 8582
Kvifor studere barn si språkutvikling og språklæring?
Opplev korleis ei betre forståing for barn si språkutvikling kan gjera læring meir engasjerande og gøy. Studiet kan opne dører for meir spesialiserte roller i barnehagepedagogikk. Lær deg metodar og verktøy som kan brukast til å tilpassa undervisninga til barns individuelle behov.
Kva lærer du?
I dette studiet lærer du om barn si språklege utvikling og språkstimulering gjennom leik, høgtlesing og samtale. Vi har særleg fokus på barn som strevar med språkutviklinga. Det inkluderer barn med norsk som andrespråk, og barn med språk- og kommunikasjonsvanskar i barnehagen. Emnet omfattar også kartlegging og observasjon av barn si språkutvikling, og barnehagen sitt språkmiljø og språkstimulering.
Meir informasjon om emnet og eksamen finn du her (emneplan BSSN801 / Barns språkutvikling og språklæring).
Videreutdanninga er på masternivå og det kan søkes om at 15 studiepoeng om tema innan språkvanskar kan innpassast i mastergradar i spesialpedagogikk.
Målgruppe
Vidareutdanningstilbud rettet mot barnehagelærere og andre pedagoger som jobber i barnehage.
Undervisningsform
Studiet går over to semestre og er et rent nettbasert studium med 10 nettsamlinger à to timer per semester. Studiet kombinerer forelesninger, diskusjoner, oppgavearbeid, studentpresentasjon og basisgruppearbeid. Mellom samlingene skal studentene arbeide i nettbaserte studiegrupper, i tillegg til selvstudium.
Nettundervisning
Studieåret 2026/2027
Nettsamlinger onsdager (kl 14.15-16.00) haust 2026:
2., 09., 16., og 30. september,
7., 14., og 28. oktober,
4. og 18. november,
2. desember
06., 13., og 20.januar,
10. og 24.februar,
3., 10., og 17. mars,
14.04 og 28. april
Basisgrupper (torsdager, varighet ca 1 time pr gruppe): 22.10, 26.11, 22.04
Studieåret 2025/2026
Pensum
For studieåret 26/27
Dybvik, H. (2023). Kommunikasjon, språk og tekst i barnehagen. Cappelen Damm.
Frønes, M. H. (2019). Den observerende barnehagelæreren. Fagbokforlaget.
Pensumlisten vil bli oppdatert, du får mer informasjon om resten av pensum ved studiestart.
For studieåret 2025/2026
Mostad, V., Skandsen, T., Wærness, J. I. & Lindvig, Y. (2021).
Entusiasme for endring i barnehagen. (2. utg).
Gyldendal akademiske. Sandvik, M. (2021).
Språkarbeid i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk.
Selås, M., & Gujord, A. K. H. (2024).
Språkmøte i barnehagen. (2. utg). Fagbokforlaget.
Grunnlitteratur:
- Denne boken går igjen på pensum gjennom hele året, så den er fin å lese for å få et innblikk i alle tema: Sandvik, M. (2021). Språkarbeid i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk.
- Ellers kan det være fint å lese denne boken for å forberede seg litt til FoU-prosjektet til våren: Mostad, V., Skandsen, T., Wærness, J. I. & Lindvig, Y. (2021). Entusiasme for endring i barnehagen. (2. utg). Gyldendal akademiske.
