Hopp til innhald

MPUV501B IKT i læring 1 - Digital teknologi i pedagogisk utviklingsarbeid

Emneplan for studieåret 2020/2021

Innhald og oppbygging

Emnet skal gi avansert og inngåande kompetanse i å planleggje, gjennomføre og vurdere pedagogisk utviklingsarbeid der digital teknologi inngår som sentralt element. Emnet vektlegg ulike læringsteoriar og forskings- og teoriperspektiv som er relevant for pedagogisk bruk av IKT i opplæring. Det vert og lagt vekt på vurdering, implementering og utvikling av IKT baserte læringsressursar med utgangspunkt i ein fagleg kontekst.

I dette emnet skal ein sjå utvikling og det å ta i bruk digital teknologi i eit samfunnsmessig perspektiv. Viktig tema her er demokrati og medborgarskap, samt folkehelse og livsmeistring. I emnet skal studenten utvikle profesjonsfagleg digital kompetanse og yrkesetisk refleksjon Spørsmål relatert til leiing av utviklingsarbeid i ein læringskontekst står sentralt, samt inngåande vurdering av og refleksjon over pedagogisk bruk av IKT. Det vert lagt stor vekt på studentaktive læringsformer i studiet.

I emnet vil følgjande tema bli vektlagt:

  • Barn og unge i mediesamfunnet
  • Teknologi, digital kompetanse og dømmekraft
  • Ulike kunnskapssyn knytt til pedagogisk bruk av IKT
  • Undervisningsplanlegging
  • Kritisk refleksjon og vurdering av pedagogisk bruk av IKT
  • Elev- og lærarroller i mangfaldige læringsmiljø
  • Vurdering, bruk og utvikling av læringsressursar
  • Demokratisk deltaking og medborgarskap i læringskontekstar der digitale verktøy inngår
  • Folkehelse og livsmeistring i lys av digitalisering

Læringsutbytte

Emnet skal bidra til at kandidaten oppnår følgjande læringsutbytte:

Kunnskapar

Kandidaten:

  • Har inngåande kunnskap om relevante teoriar knytt til pedagogisk bruk av IKT
  • Har inngåande kunnskap om vurdering, bruk, undervisningsplanlegging og rettleiing i læringsmiljø der digitale læringsressursar står sentralt
  • Har kunnskap i utvikling av digitale læringsressursar
  • Har kunnskap om pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid der digitale verktøy inngår
  • Har kjennskap til oppdatert og innovativ forsking på feltet

Ferdigheiter

Kandidaten:

  • Kan bruke IKT på ein innovativ måte for å oppnå kompetansemål og sikre progresjon
  • i læringsarbeid
  • Kan analysere og reflektere over læraren sin profesjonsfaglege digitale kompetanse
  • Kan kritisk vurdere og reflektere over pedagogisk bruk av IKT
  • Kan vurdere og ta i bruk læringsressursar i ein fagleg kontekst, med utgangspunkt i
  • forskingsresultat og relevante læringsteoriar
  • Kan utvikle enkle læringsressursar

Generell kompetanse

Kandidaten:

  • Kan oppdatere sin eigen praksis og faglege innsikt med utgangspunkt i forskingsbasert kunnskap
  • Kan kritisk reflektere over problemstillingar knytt til samspelet mellom læring, fag og IKT
  • Kan rettleie elevar i utvikling av ferdigheiter og forståing i bruk av IKT som reiskap for læring
  • Kan arbeide med IKT-relatert kvalitetsutvikling
  • Kan vurdere muligheiter og utfordingar ved bruk av digitale læringsressursar
  • Kan vurdere etiske problemstillingar knytt til pedagogisk bruk av IKT

Undervisnings- og læringsformer

Emnet vil bli lagt opp med samlingar, nettmøte, samt eige arbeid og rettleiing (individuelt og i gruppe) mellom samlingane.

Det er inntil to samlingar á 3 dagar i emnet.

Obligatorisk læringsaktivitet

  • Gjennomføre og levere oppgåver som førebuing til samlingane
  • Framlegging av arbeid på samlingar
  • Arbeid med digitale og praksisbaserte oppgåver (individuelt og i grupper) mellom samlingane
  • Innlegg munnleg og skriftleg på nettmøte, diskusjonar (i grupper og i plenum)

Vurderingsform

Eksamen består av to mappeelement:

  • Skriftleg mappe sett saman av arbeid som viser studentens innsikt i skulens bruk av digitale verktøy med spesiell vekt på digital dømmekraft og klasseleiing. Vekting 50%.
  • Skriftleg mappe sett saman av arbeid som viser studentens innsikt i planlegging og bruk av digitale verktøy i undervisning og læring. Vekting 50%.

Karakterskala: A - F, der F svarar til ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle tillate hjelpemiddel

Meir om hjelpemiddel