MPUV501B IKT i læring 1 - Digital teknologi i pedagogisk utviklingsarbeid
Emneplan for studieåret 2020/2021
Innhald og oppbygging
Emnet skal gi avansert og inngåande kompetanse i å planleggje, gjennomføre og vurdere pedagogisk utviklingsarbeid der digital teknologi inngår som sentralt element. Emnet vektlegg ulike læringsteoriar og forskings- og teoriperspektiv som er relevant for pedagogisk bruk av IKT i opplæring. Det vert og lagt vekt på vurdering, implementering og utvikling av IKT baserte læringsressursar med utgangspunkt i ein fagleg kontekst.
I dette emnet skal ein sjå utvikling og det å ta i bruk digital teknologi i eit samfunnsmessig perspektiv. Viktig tema her er demokrati og medborgarskap, samt folkehelse og livsmeistring. I emnet skal studenten utvikle profesjonsfagleg digital kompetanse og yrkesetisk refleksjon Spørsmål relatert til leiing av utviklingsarbeid i ein læringskontekst står sentralt, samt inngåande vurdering av og refleksjon over pedagogisk bruk av IKT. Det vert lagt stor vekt på studentaktive læringsformer i studiet.
I emnet vil følgjande tema bli vektlagt:
- Barn og unge i mediesamfunnet
- Teknologi, digital kompetanse og dømmekraft
- Ulike kunnskapssyn knytt til pedagogisk bruk av IKT
- Undervisningsplanlegging
- Kritisk refleksjon og vurdering av pedagogisk bruk av IKT
- Elev- og lærarroller i mangfaldige læringsmiljø
- Vurdering, bruk og utvikling av læringsressursar
- Demokratisk deltaking og medborgarskap i læringskontekstar der digitale verktøy inngår
- Folkehelse og livsmeistring i lys av digitalisering
Læringsutbytte
Emnet skal bidra til at kandidaten oppnår følgjande læringsutbytte:
Kunnskapar
Kandidaten:
- Har inngåande kunnskap om relevante teoriar knytt til pedagogisk bruk av IKT
- Har inngåande kunnskap om vurdering, bruk, undervisningsplanlegging og rettleiing i læringsmiljø der digitale læringsressursar står sentralt
- Har kunnskap i utvikling av digitale læringsressursar
- Har kunnskap om pedagogisk forskings- og utviklingsarbeid der digitale verktøy inngår
- Har kjennskap til oppdatert og innovativ forsking på feltet
Ferdigheiter
Kandidaten:
- Kan bruke IKT på ein innovativ måte for å oppnå kompetansemål og sikre progresjon
- i læringsarbeid
- Kan analysere og reflektere over læraren sin profesjonsfaglege digitale kompetanse
- Kan kritisk vurdere og reflektere over pedagogisk bruk av IKT
- Kan vurdere og ta i bruk læringsressursar i ein fagleg kontekst, med utgangspunkt i
- forskingsresultat og relevante læringsteoriar
- Kan utvikle enkle læringsressursar
Generell kompetanse
Kandidaten:
- Kan oppdatere sin eigen praksis og faglege innsikt med utgangspunkt i forskingsbasert kunnskap
- Kan kritisk reflektere over problemstillingar knytt til samspelet mellom læring, fag og IKT
- Kan rettleie elevar i utvikling av ferdigheiter og forståing i bruk av IKT som reiskap for læring
- Kan arbeide med IKT-relatert kvalitetsutvikling
- Kan vurdere muligheiter og utfordingar ved bruk av digitale læringsressursar
- Kan vurdere etiske problemstillingar knytt til pedagogisk bruk av IKT
Undervisnings- og læringsformer
Emnet vil bli lagt opp med samlingar, nettmøte, samt eige arbeid og rettleiing (individuelt og i gruppe) mellom samlingane.
Det er inntil to samlingar á 3 dagar i emnet.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Gjennomføre og levere oppgåver som førebuing til samlingane
- Framlegging av arbeid på samlingar
- Arbeid med digitale og praksisbaserte oppgåver (individuelt og i grupper) mellom samlingane
- Innlegg munnleg og skriftleg på nettmøte, diskusjonar (i grupper og i plenum)
Vurderingsform
Eksamen består av to mappeelement:
- Skriftleg mappe sett saman av arbeid som viser studentens innsikt i skulens bruk av digitale verktøy med spesiell vekt på digital dømmekraft og klasseleiing. Vekting 50%.
- Skriftleg mappe sett saman av arbeid som viser studentens innsikt i planlegging og bruk av digitale verktøy i undervisning og læring. Vekting 50%.
Karakterskala: A - F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle tillate hjelpemiddel
Meir om hjelpemiddel