Hopp til innhald

BARN130 Barn og unges oppvekst og utvikling

Emneplan for studieåret 2021/2022

Innhald og oppbygging

I dette emnet vert psykologi, sosialpedagogisk arbeid med barn og unge og utvikling av kommunikasjon og relasjonskompetanse vektlagt. Innhaldet i psykologiundervisninga omhandla generell psykologi, utviklingspsykologi og sosialpsykologi. Studentane vert presenterte for ulike perspektiv på barn og unge si utvikling. I sosialpedagogisk arbeid er  prinsippa i eit relasjonelt pedagogisk perspektiv og korleis  anvende didaktiske prinsipp i sosialpedagogisk arbeid vektlagt. I undervisning og ferdigheitstrening skal studentane utvikle relasjonskompetanse og kunne lære å sjå samanhengen mellom det personlege og det profesjonelle i barnevernspedagogen sitt liv. Studentane skal også øve seg på å samtale med eit barn. Systemteori og systemteoretiske perspektiv vert presentert som eit perspektiv i arbeid med barn, unge og deira familiar.

Læringsutbytte

En student med fullført emne skal ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap:
Studenten…

  • har kunnskap om kommunikasjon og samarbeid med barn og deira foreldre.
  • har kunnskap om mangfaldsperspektiv i arbeid med barn og familiar.
  • har fleirfagleg kunnskap om barn sin oppvekst, utvikling og sosialisering med særleg vekt på barn, unge og familiar i utsette livssituasjonar. 
  • har kunnskap om korleis fremje barn si deltaking.
  • har kunnskap om systemteori og korleis systemteoretiske  perspektiv vert brukt i arbeid med barn, unge og deira familiar.
  • kjenner til ulike former for  familieliv og familiekonstellasjonar.        
  • har kunnskap om sosiale media som del av barn sin oppvekst.    

Ferdigheiter:
Studenten…

  • kan kommunisere og samarbeide hensiktsmessig med barn, unge og føresette på måtar som fremjer deltaking. 
  • kan bruke erfaring og fleirfagleg kunnskap til å vurdere barns beste og bygge relasjonar i møte med barn og deira foreldre.   
  • kan bruke livsformsintervju som samtalemetodikk i samtaler med barn.   

Generell kompetanse:
Studenten...

  • kan nytte fleirfagleg kunnskap til å møte og forstå barn, unge og familiar i utsette livssituasjonar.  
  • har innsikt i eigen forforståing, haldningar og verdiar, og kva betydning dette har i kommunikasjon med barn og deira familiar.

Krav til forkunnskapar

Ingen.

Tilrådde forkunnskapar

Studentar som har gjennomført dei obligatoriske læringsaktivitetane  i BARN100 og BARN120 vil ha større utbytte av undervisninga i dette emnet. 

Undervisnings- og læringsformer

Undervisings- og læringsformer vekslar mellom forelesing, seminar, gruppearbeid, arbeid i basisgrupper, ferdigheitstrening med video, rollespel i grupper og digitale verktøy.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgande obligatoriske læringsaktivitetar må vere godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

1. 80 % frammøte i  studentaktiv- og erfaringsbasert undervising knytta til gruppearbeid, ferdigheitstrening i kommunikasjons- og relasjonsarbeid og i samtalar med barn og unge

2. Individuelt refleksjonsnotat i kommunikasjon- og relasjonsarbeid. Omfang: 1600 ord ( +/- 10%)

3. Gjennomføre eit livsformintervju med eit barn og transkribere intervjuet

4. Individuelt refleksjonsnotat om eiga læring i å samtale med barn. Omfang: 1200 ord (+/-10%)

5. Munnleg framlegg i grupper frå arbeid med oppgåver i basisgrupper.

Ved ikkje godkjente skriftlege obligatoriske læringsaktivitetar kan ein levere inn revidert versjon ein gong. , jf forskrift  om studium og eksamen ved høgskulen på Vestlandet § 8- 4

Godkjende læringsaktivitetar er gyldig i 3 semester.

Vurderingsform

Eksamen 
Individuell heimeksamen over 3 dagar. Oppgåva skal være på 2000 ord (+/- 10%)

Tid og stad for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsuttrykk
Gradert karakterskala A til F, der A til E er beståtte karakterar og F er ikkje bestått.

Ny eksamen
Ny eksamen blir gjennomført med same form som ordinær eksamen.

Hjelpemiddel ved eksamen

Alle

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • BVP5-105 - Sosialpedagogisk introduksjon - Reduksjon: 5 studiepoeng
  • BVP5-106 - Barn og unges kvardagsliv, oppvekst og utvikling - Reduksjon: 5 studiepoeng
  • BVP5-205 - Kommunikasjonskompetanse, ungdom og marginalisering - Reduksjon: 5 studiepoeng