BULL101 Barns utvikling, leik og læring
Emneplan for studieåret 2022/2023
Innhald og oppbygging
Kunnskapsområdet tek utgangspunkt i barnehagen sitt verdigrunnlag og skal bidra til den faglege innsikta som er nødvendig for å kunne arbeide pedagogisk med leik, læring, omsorg og danning i eit mangfaldig og berekraftig samfunn. Leik er ein livs- og læringsform med eigenverdi og er avgjerande for allsidig utvikling. Kunnskapsområdet omfattar erfaring med planlegging, gjennomføring og vurdering av lærings- og utviklingsprosessar for barn i ulik alder og med ulike føresetnader.
Kunnskapsområdet omfattar barnehagepedagogiske tema som kan bidra til å skape eit inkluderande fellesskap med omsorg, tryggheit, anerkjenning, medverknad og utforsking. Kunnskapsområdet er nært knytt til praksis. Gjennom observasjon, refleksjon og utprøvingar skal studenten få innblikk i arbeidet som barnehagelærar og leiar. Studenten skal også ta del i kvardagslivet i barnehagen og delta aktivt i barns leik og formelle og uformelle samspels- og læringssituasjonar.
Læringsutbytte
Kunnskapar
Etter fullført emne skal studenten ha kunnskap om:
- Barnehagens formelle rammer, målsetjingar og verdigrunnlag
- Barns medverknad, syn på barn og barndom
- Teoriar og forsking om barns utvikling, leik, omsorg, læring og danning
- Leik som fenomen og barnehagen som arena for utforsking, vennskap, samspel og kroppsleg utfalding
- Didaktikk og observasjon
- Ulike overgangar knytt til barnehagelivet
- Pedagogisk leiing
Ferdigheiter
Etter fullført emne skal studenten kunne:
- Observere og analysere observasjonar
- Skape, delta i og oppretthalde omsorgsfulle relasjonar og vise evne og vilje til innleving og anerkjenning av kvart enkelt barn
- Etablere og leie samspel med enkeltbarn og i barnegrupper og reflektere fagleg over eiga rolle
- Planlegge, gjennomføre og vurdere pedagogisk arbeid
- Vere deltakande og inspirerande i leik med barn i ulike miljø
Generell kompetanse
Etter fullført emne skal studenten kunne:
- Reflektere fagleg over praktiske og teoretiske problemstillingar knytt til barns utvikling, leik, læring, omsorg og danning
- Ha ein anerkjennande veremåte i møte med barns særeigne behov og læring
- Reflektere fagleg om barn sin integritet basert på forståing av barn sin rett til medverknad og syn på barn og barndom
- Praktisere og grunngi eigen pedagogiske kompetanse
Krav til forkunnskapar
Ingen
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Førelesningar, seminar og studentaktive læringsformer, både individuelt og i grupper.
OBLIGATORISK LÆRINGSAKTIVITET
Studentane må rekna at delar av undervisninga er obligatoriske. Dette kan til dømes vere undervisningsøkter med gruppediskusjonar, oppgåveskriving eller framlegg. Oversikt over dei obligatoriske læringsaktivitetane blir gitt ved semesterstart. Frammøte til desse læringsaktivitetane er å rekne som godkjent, og fråvær blir å rekne som ikkje godkjent.
PRAKSIS
Fokus i praksis: Leiing av seg sjølv og barna.
Studenten skal i løpet av første studieår få ei grunnleggjande forståing av pedagogisk leiing i barnehagen og tileigne seg kunnskap om barnehagen som lærande organisasjon. Gjennom observasjon og refleksjon skal studenten få innsyn i arbeidet som barnehagelærar. Studenten skal òg ta del i kvardagslivet i barnehagen og delta aktivt i barns leik og formelle og uformelle samspels- og læringssituasjonar. Praksislærar skal i tillegg til å vere rettleiar, vere rollemodell. Studenten skal utvikle ulike sider ved barnehagelærarrolla, som å:
- vise evne til leiing av seg sjølv i møte med praksisbarnehagen
- planlegge og gjennomføre faglege aktivitetar med barnegruppa og kritisk vurdere eiga pedagogisk leiing og eigen praksis
- ta i bruk observasjon som reiskap for refleksjon over seg sjølv, barns veremåte og deira omsorgs-, leike- og læringsbehov
- legge til rette for variert leik og utvikle gode samspelsmønster saman med barn
- reflektere over kva pedagogisk leiing i møte med barn og barnegrupper inneber
Leiardagane (minimum 3) skal gjennomførast i løpet av heile praksisperioden (haust og vår), og må ha fokus på desse områda i vurderinga av studenten.
Obligatorisk læringsaktivitet
Dei obligatoriske læringsaktivitetane er knytta til læringsutbytta i emnet.
- Godkjent obligatorisk deltaking, minimum 80%.
- Ein individuell læringsaktivitet knytt til pedagogisk leiing og observasjon
- Ein obligatorisk læringsaktivitet i grupper knytt til barns utvikling, leik og læring.
Obligatorisk læringsaktivitet blir nærare presisert ved semesterstart.
Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet ikkje blir godkjent, får studenten éin (1) moglegheit til ny innlevering/gjennomføring innanfor ordinært studieforløp for emnet. Nytt forsøk må avviklast innan gitt frist før eksamen.
Vurderingsform
Heimeeksamen tre dagar.
Omfang totalt 2500 - 3000 ord.
Karakterskala: A-F, der F tilsvarar ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Pensum og andre relevante kjelder.
Meir om hjelpemiddel