Hopp til innhald

BULLD101 Barns utvikling, leik og læring

Emneplan for studieåret 2024/2025

Innhald og oppbygging

Emnet BULL - barns utvikling, leik og læring - omfattar grunnleggande kunnskap om barn og barn si utvikling. Kunnskap i emnet er knytt til barnehagen sitt verdigrunnlag og skal fremje fagleg innsikt i omsorg, leik, læring og danning. I emnet får studentane innføring i å leie pedagogisk arbeid gjennom observasjon, planlegging og vurdering av lærings- og utviklingsprosessar for barn i ulik alder og med ulike føresetnadar. Sentralt er synet på barn og barndom i eit mangfaldig, inkluderande og berekraftig samfunn. Emnet legg vekt på kunnskap om leik, då leik er ein livs- og læringsform med eigenverdi som er avgjerande for barna si allsidige utvikling.

Emnet er organisert i undervisningstema som er knytt til teori og praksis, og som har som mål at studenten skal få innblikk i arbeidet til barnehagelærar og pedagogisk leiar. Det vert forventa at studenten er førebudd til undervisning og deltar i diskusjonar, gruppearbeid, framlegg og anna. Studenten skal ta ansvar for å skape eit inkluderande klassemiljø med vekt på omsorg, anerkjenning, refleksjon og utforsking, som ein del av profesjonsdanninga.

Læringsutbytte

Kunnskapar

Etter fullført emne skal studenten ha kunnskap om:

  • Barnehagens formelle rammer, målsetjingar og verdigrunnlag
  • Barns medverknad, syn på barn og barndom
  • Teoriar og forsking om barns utvikling, leik, omsorg, læring og danning
  • Leik som fenomen og barnehagen som arena for utforsking, vennskap, samspel og kroppsleg utfalding
  • Didaktikk og observasjon
  • Ulike overgangar knytt til barnehagelivet
  • Pedagogisk leiing

Ferdigheiter

Etter fullført emne skal studenten kunne:

  • Observere og analysere observasjonane
  • Skape, delta i og oppretthalda omsorgsfulle relasjonar og vise evne og vilje til innleving og anerkjenning av kvart enkelt barn
  • Etablere og leie samspel med enkeltbarn og i barnegrupper og reflektere fagleg over egen rolle
  • Planlegge, gjennomføre og vurdere pedagogisk arbeid
  • Vere deltakande og inspirerande i leik med barn i ulike miljø

Generell kompetanse

Etter fullført emne skal studenten kunne:

  • Reflektere fagleg over praktiske og teoretiske problemstillingar knytta til barns utvikling, leik, læring, omsorg og danning
  • Ha ein anerkjennande veremåte i møte med barns særeigne behov og læring
  • Reflektere fagleg om barn sin integritet basert på forståing av barn sin rett til medverknad og syn på barn og barndom
  • Praktisere og grunngi eigen pedagogiske kompetanse
  • Meistre norsk språk på ein kvalifisert måte i profesjonssamanheng.
  • Formidle sentralt fagstoff munnleg og skriftleg, delta i faglige diskusjonar innafor utdanninga sine ulike fagområder og dele sin kunnskap og erfaringar med andre

Krav til forkunnskapar

Ingen

Tilrådde forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

Førelesningar, seminar og studentaktive læringsformer, både individuelt og i grupper.

Praksis

Praksis blir gjennomført etter eigne læringsutbytte som står oppført i studieplanen. Informasjonen om praksis (BBLDPR101) ligg i utdanningsplanen for ditt kull og på nettsida for praksis i barnehagelærarutdanninga.

Obligatorisk læringsaktivitet

Dei obligatoriske læringsaktivitetane er knytt til læringsutbytta i emnet.

  • Godkjent deltaking i undervisning og læringsaktivitetar, minimum 80% knytt til læringsutbytte: reflektere fagleg over praktiske og teoretiske problemstillingar knytt til barns utvikling, leik, læring, omsorg og danning.
  • Ein individuell læringsaktivitet knytt til pedagogisk leiing og observasjon
  • Ein læringsaktivitet i grupper knytt til barns utvikling, leik og læring.

Obligatoriske læringsaktivitetar blir nærmare presisert ved semesterstart.

Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet ikkje blir godkjent, får studenten éin (1) moglegheit til ny innlevering/gjennomføring innanfor ordinært studieforløp for emnet. Nytt forsøk må avviklast innan gitt frist før eksamen.

Vurderingsform

Heimeeksamen, 3 dagar.

Omfang totalt 2500 - 3000 ord.

Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Pensum og andre relevante kjelder. For meir informasjon om bruk av kunstig intelligens (KI) sjå Innlevering av heimeeksamen og oppgåver - Høgskulen på Vestlandet (hvl.no)

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • BULL101 - Barns utvikling, leik og læring - Reduksjon: 20 studiepoeng
  • BLU-BULL - Barns utvikling, leik og læring - Reduksjon: 20 studiepoeng
  • ABLU-BULL1 - Barns utvikling, leik og læring 1 - Reduksjon: 20 studiepoeng
  • BULLA101 - Barns utvikling, leik og læring - Reduksjon: 20 studiepoeng