Hopp til innhald

SAB130 Grunnlagskunnskap i sosialt arbeid

Emneplan for studieåret 2024/2025

Innhald og oppbygging

I emnet skal studentane tileigne seg kunnskap om sosialt arbeid i lys av omgrep i sosiologi, sosialpsykologi og utviklingspsykologi. I tillegg skal studentane tileigne seg kunnskap om migrasjon og interkulturell forståing.

Studentane skal tileigne seg kunnskap og ferdigheiter i kommunikasjon med utgangspunkt i interaksjonistisk perspektiv og utdjuping i kommunikasjons - og relasjonskunnskap.

Studentane skal trene på å skrive akademiske tekstar. Innholdet i emnet er organisert i tre tema; sosiologi, psykologi og sosialt arbeid.

Læringsutbytte

Ein student med fullført emne skal ha følgjande totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap: Studenten…

  • har kunnskap om sosialt arbeid sitt teorigrunnlag og metodar som rettar seg mot individ, familiar, grupper og samfunn.
  • har kjennskap til vilkår for meistring og utvikling hos barn, unge, vaksne og eldre.
  • kjenner til kva betyding levekår, helse, utdanning, arbeid og sosial inkludering og aktiv deltaking har i ulike livsfasar for individ, familie og samfunn.
  • har kunnskap om korleis sosial klasse, utanforskap, marginalisering og diskriminering påverkar folkehelse og levekår.
  • har kunnskap om teoretiske perspektiv i sosialt arbeid og andre relevante fagområde.
  • har kjennskap om korleis sosiale problem oppstår og utviklar seg i en samfunnsmessig samanheng.
  • har kjennskap til omgrep innan migrasjon og interkulturell forståing.

Ferdigheiter: Studenten…

  • kan bruke fagleg kunnskap om relasjon og kommunikasjon i individuelle samtalar med brukarar/klientar.
  • kan reflektere over kulturelle skilnadar og korleis dette har betyding for individ og samfunn.
  • kan finne, vurdere og vise til relevant informasjon og fagstoff og framstille dette både munnleg og skriftleg.

Generell kompetanse: Studenten…

  • har innsikt i forhold som medverkar til sosial ulikskap.
  • kjenner til menneske sine ulike utgangspunkt og sårbarheit, verdiar og levemåte.

Krav til forkunnskapar

Ingen

Undervisnings- og læringsformer

I dette emnet er undervisninga gitt som undervisning i klasserom, digital undervisning, seminar, veiledning, gruppearbeid og ferdigheitstrening i gruppe. Det nyttast filming ved ferdighetstrening.

Obligatorisk læringsaktivitet

Følgjande obligatoriske læringsaktivitetar må vera godkjent for at studenten kan framstille seg til eksamen:

  1. Deltaking i ferdigheitstrening i kommunikasjon og relasjon. Krav om minimum 80% deltaking.
  2. Deltaking i ferdighetstrening i kommunikasjon, Shulmanseminar. Krav om minimum 80% deltaking.
  3. Refleksjonsnotat i tilknytning til Shulmanseminaret, med vurdering godkjent/ ikkje godkjent, uten tilbakemelding/kommentar.
  4. Individuell skriftlig oppgåve knytt til psykologi og sosiologi på inntil 1500 ord, med vurdering godkjent/ikkje godkjent, uten tilbakemelding/kommentar.

Godkjende læringsaktivitetar er gyldige i fire semester.

Vurderingsform

Skuleeksamen 5 timar skriftlig individuell eksamen.

Tid og stad for eksamen, sjå Studentweb.

Vurderingsutrykk Gradert karakterskala, der A-F er greidd og F svarar til ikkje greidd.

Ny eksamen Ny eksamen blir gjennomført med same form som ordinær eksamen.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel

Fagleg overlapping

  • BSO114 - Vitkapsteori, forskingsmetode, sosiologi, psykologi - Reduksjon: 14 studiepoeng
  • BSO115 - Marginalisering, velferdsordningar og sosialt arbeid - Reduksjon: 1 studiepoeng
  • SOS5-106 - Sosialt arbeid - grunnlagskunnskap - Reduksjon: 15 studiepoeng