Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er fagseksjonsleder Bachelor i fysioterapi. Her har jeg ansvar til studieprogrammet, pedagogik og personal å være en bærekraftig og fremtidens rettende utdanning. Jeg har en særlig fokus på progressive læringsmiljøer, samhandling, og internasjonalisering.
Fag- og forskingsinteresser: Kritisk pedagogik, eksem modeller, kvalitetsarbeid, kompetansebygging for dagens og fremtidens samfunnsbehov, likeverdighet, sosiale rettferdighet, bærekraft, helse (folke & globalt), planetary health og fysisk aktivitet.
I tilleg er jeg:
- Styre medlem i Environmental Physiotherapy Association
- Medlem Education committee World physiotherapy
- Teaching Fellow Comenius (Dutch National Network Higher Education Innovators)
- Medlem Darwin Mindlines group
Prosjekter
- Comenius prosjekt: Critical Emancipative Learning, Joyful complex, comfortable Uncertain! (HAN University of applied Sciences, School of health, Nederland)
- Comenius Prosjekt: Moving beyond one-size-fits-all: Peer-support to enhance individual learning pathways (Maastricht University, Medical School, Nederland)
- Erasmus+ HEQED Health Equity through Education for a sustainable future
- Erasmus+ ECOLAH Embracing Complexity Orientated Learning Approach in Health
- Erasmus+ PREP-IP team Persons with a refugee experience Project
- Smart and Digital Health
Jeg jobbet det siste årene som utdannigs-utvikler og senior lecturer rundt kritisk pedagogik, fleksibilitet, inkluderende eksemsystemer, partnerskap i læring, internasjonal samarbeid og innovasjon, alt i grenseland mellom læring, fysioterapi og helse. Det har jeg kombinart med jobb som konsultant fysioterapeut. Fysioterapi område jeg jobbet med muskel & skjellet (manuellterapi), idrettsfysioterapi, smerter og flyktning & migrasjons helse.
Jeg er nå ikke i undervisnining men områder min er:
- interculturele sensitivitet, likeverdighet og rettferdighet
- Muskel og skjelet fysioterapie, teori og praksis
- klinisk og kritisk resonering, filosofi
- helse modeller, teori og praksis
- interprofesjonelle samarbeid
- innovasjon og kreativitet
- fremtidens orientering
- digital helse
Forsknings & utviklingsområde:
- Assessment for learning
- Bærekraftig helse
- Fysioterapi
- Helsepedagogikk
- Høgskolepedagogikk
- sosiale rettferdighet
- planetary helse
- Digital helse
-
Mindlines. Knowledge in Practice in Context
Publikasjonar
-
Use of micro-credentials for interprofessional online education and training of health workers: A scoping review
-
Use of micro-credentials for interprofessional online education and training of health workers: A scoping review (summary report)
-
Artificial Intelligence and Data-Driven Rehabilitation: The Next Frontier in the Management of Cardiometabolic Disorders
-
Pedagogisk reise gjennom Deltastrømmen
-
Pedagogy in OMT
Vis alle