IDF301 Kosthald og ernæring
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Emnet gir ei innføring i generell ernæring, ernæringsfysiologi, og samanhengar mellom kosthald og helse. Emnet gir grunnleggande kunnskap om rettleiing i eit helse- og idrettsprestasjons-fremjande kosthald.
Fagtilbodet avheng av at det er nok søkarar til emna, samt at det ved nokre av valemna er eit avgrensa tal plassar. Ved konkurranse om plass på emne, vil karaktersnitt og studieprogresjon ligge til grunn for opptaket.
Læringsutbytte
Ved fullført emnet skal studenten ha følgjande læringsutbytte totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har kunnskap om energigivande og ikkje-energigjevande næringsstoff, inkludert kjelder i kosten, fysiologisk rolle og nasjonale anbefalingar
- har kunnskap om nasjonale målsettingar og handlingsplanar relevant for kosthald
- har kunnskap om samanhengen mellom kosthald og fysisk aktivitet, med fokus på energiomsetning og energibalanse
- har kunnskap om kosthald og berekraftig utvikling
- har kunnskap om samanheng mellom kosthald, idrettsprestasjon og ikkje-smittsame sjukdomar
- har kjennskap til ulike kosthald og diettar
Ferdigheiter
Studenten
- kan registrere kosthald og vurdere næringsinnhald opp imot anbefalingar og næringsbehov
- kan forklare personar om samanhengen mellom kosthald, fysisk aktivitet, energibalanse, og helse
- kan forklare kva rolle kosthald har for yteevne og prestasjon
- kan finne og vurdere forskingsbasert kunnskap om ernæring
Generell kompetanse
Studenten
- kan nytte forskningsbasert kunnskap om ernæring for folkehelse og idrettsprestasjon
- kan tilpasse kosthaldsinformasjon til målgrupper med ulikt nivå av fysisk aktivitet
- kjenner til kunnskapsgrunnlaget for nasjonale og internasjonale kostråd og anbefalingar, og kan kritisk vurdere kosthaldspåstandar
Krav til forkunnskapar
Fullført 60 studiepoeng idrett eller tilsvarande eller 3 års relevant arbeidserfaring.
Tilrådde forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
Undervisnings- og læringsformene i dette emnet er i stor grad knytt til førelesingar, gruppearbeid og individuelt arbeid. Emnet inneheld både teoretiske og praktiske timar med med ein del omvendt undervisning og blokkundervisning, og har fokus på studentaktive læringsformer og kvarandrevurdering.
Obligatorisk læringsaktivitet
- Deltakelse i studentaktiv undervisning og ekskursjoner
- Studenten skal levere fire oppgåver
- Ein obligatorisk kunnskapstest må vere bestått. Studentar får to sjansar til å bestå testen. Dette er knytt til følgande læringsutbytte, der studenten
- har kunnskap om energigivande og ikkje-energigjevande næringsstoff, inkludert kjelder i kosten, fysiologisk rolle og nasjonale anbefalingar
- har kunnskap om samanhengar mellom kosthald, idrettsprestasjon og ikkje-smittsame sjukdomar
Dei obligatoriske læringsaktivitetane må vere godkjende av emneansvarleg seinast 2 veker før studenten kan framstille seg til eksamen. Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet blir vurdert som ikkje godkjend, skal det bli gitt ei grunngjeving for dette. Studentar som ikkje får godkjend ein obligatorisk læringsaktivitet vil, så langt det let seg gjere innan fastsette fristar, få eit nytt forsøk i inneverande semester.
Vurderingsform
Individuell munnleg eksamen, 30 minutt.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Hjelpemiddel ved eksamen
Ingen hjelpemiddel.
Meir om hjelpemiddel