MGBKH101 Kunst og handverk 1, emne 1 - Grunnleggjande innføring i kunst og handverk 1
Emneplan for studieåret 2025/2026
Innhald og oppbygging
Kunst og handverk 1 emne 1 gir ei innføring i kunst, design og arkitektur. Studenten skal få erfaring med varierte arbeidsmetodar og ulike slags materialar knytt til begynnaropplæring i gjeldande læreplan for 1. - 7. trinn i grunnskulen. Emnet vektlegg arbeid med handverk, materiale, verktøy og teknikkar. Leik, ferdigheitstrening og utforsking står sentralt. Materiale, farger, former og digitale uttrykk tilarbeidast med metodar og verktøy tilpassa 1.- 7. trinn. Fagdidaktikk og profesjonspraksis er ein integrert del av studiet. Den førebur studenten på yrke med praktiske øvingar relatert til faget sine vitskaplege perspektiv og metodar. Eigne erfaringar og kunnskap i faget skal utvikle studentane til gode rettleiarar for elevane i deira skapande prosessar og gi kunnskap i lærings- og støttestrategiar som fremmer eleven si faglege utvikling.
Emneplanen følgjer progresjonen i praksis og i dei fagovergripande tema slik det går fram av studieprogramplanen og emneplanen for praksis for det aktuelle året. Studenten betalar materialpengar (sum framgår i semesterplanen).
Læringsutbytte
Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:
Kunnskapar
Studenten
- har grunnleggjande kunnskap om relevante materialer, teknikkar, verktøy og estetiske verkemiddel
- kan anvende og reflektere over relevante fagbegrep
- kjenner til relevant kunst- og formkultur, som lokal, nasjonal eller global
- har kunnskap om barn og unge sine to- og tredimensjonale ytringsformer med tilhøyrande refleksjon om estetiske læringsprosessar, oppleving, leik og kreativitet
- kjenner til gjeldande reglar om opphavsrett, personvern og kjeldekritikk
Ferdigheiter
Studenten
- kan i eigne skapande prosessar bruke skisser som verktøy i arbeid med utprøvingar, idear, dokumentasjon og formidling
- kan formidle val av inspirasjonskjelder, arbeidsmetode, estetiske verkemiddel, materiale, teknikk og verktøy tilknytta eigne skapande prosessar
- kan bruke og vedlikehalde relevante handverktøy, samt kjenner til korleis ein ivaretek arbeidsmiljø og sikkerheit på verkstadane (HMS-rutinar)
- kan reflektere over varierte arbeidsmåter i kunst og håndverk for elevar i 1. - 7. trinn, med bakgrunn i erfaringar frå eige skapande arbeid
- kan anvende digitale læringsressursar til innhenting og formidling av fagstoff
Generell kompetanse
Studenten
- viser evne til utforskning og variasjon gjennom arbeid med ulike materialar, teknikkar og verktøy
- kan reflektere over korleis skapande arbeid med materialar utfordrar sansar, engasjerer følelsar, krev konsentrasjon og aktiviserer kroppen
- kjenner til arbeidsformer og tema som bidreg til bærekraftig bruk av materialar og verktøy
- kan reflektere over kunst- og handverksundervisning i 1. - 7. trinn med bakgrunn i erfaringar frå eige praktisk skapande arbeid (eks. tilknyttet begynnaropplæring eller grunnleggjande ferdigheiter)
Krav til forkunnskapar
Ingen
Undervisnings- og læringsformer
- Workshop
- Seminar
- Førelesingar
- Fagdagar
- Gruppeoppgåvar
- Praktisk arbeid i verkstadane
- Munnlege og skriftlege oppgåver
- Ekskursjonar. Det er høve til å søkje om kompensatorisk arbeidskrav for ekskursjonar i samråd med faglærar.
Obligatorisk læringsaktivitet
Tre obligatoriske læringsaktivitetar i form av:
- deltaking i obligatoriske læringsaktivitetar
- eit munnleg framlegg i gruppe
- ei skriftleg individuell oppgåve
Dei obligatoriske læringsaktivitetane må vere godkjende av emneansvarleg seinast 2 veker før studenten kan framstille seg til eksamen. Dersom ein obligatorisk læringsaktivitet blir vurdert som ikkje godkjend, skal det bli gitt ei grunngjeving for dette. Studentar som ikkje får godkjend ein obligatorisk læringsaktivitet vil, så langt det let seg gjere innan fastsette fristar, få eit nytt forsøk i inneverande semester.
Vurderingsform
Mappevurdering.
Karakterskala A-F, der F svarar til ikkje bestått.
Mappa består av praktiske arbeid med prosessdokumentasjon og fagdidaktisk refleksjon som skal presenterast i ei eksamensutstilling.
Ved ikkje bestått skal det leverast ei omarbeida vurderingsmappe til ny eksamen.
Hjelpemiddel ved eksamen
Alle hjelpemiddel er tillate.
Meir om hjelpemiddel