Hopp til innhald

ID3-102 Idrett og samfunn

Emneplan for studieåret 2020/2021

Innhald og oppbygging

Idrettshistorie:

  • Ei ny tid; ca 1850-1910
  • Idretten blir folkeleg; 1910-1940
  • Idretten blir samfunnssak; 1940-1985
  • Enda ein revolusjon? Den nye idretten; 1985-2015

Idrettssosiologi:

  • Idrett, kultur, globalisering
  • Sport, media og kommersialisering
  • Kunnskapssystem, vitskap og innovasjon
  • Kropp, identitet og fysisk aktivitet
  • Den kjønna idretten
  • Sosial ulikheit: klasse, status, etnisitet
  • Sportens skyggesider
  • Olympiske leikar

Læringsutbytte

Ved fullført emne skal studenten ha følgjande totale læringsutbytte:

Kunnskapar

Studenten

  • har kunnskap om framveksten og utviklinga av den moderne idretten i globalt perspektiv
  • har kunnskap om sentrale problemstillingar innan friluftsliv, kroppsøving, trening, fysisk aktivitet og helse

Ferdigheiter

Studenten

  • kan sjå på idretten i samfunnet frå eit metaperspektiv
  • kan reflektere over og drøfte idrettshistoriske og idrettssosiologiske problemstillingar

Generell kompetanse

Studenten

  • kan trekke hovudlinjene i norsk idrettshistorie frå ca år 1000 og fram til i dag
  • kan gjere greie for idrett som idrettssosiologisk fenomen

Krav til forkunnskapar

Ingen 

Tilrådde forkunnskapar

Ingen 

Undervisnings- og læringsformer

Førelesingar, gruppe- og individuelt arbeid. Obligatoriske læringsaktivitetar vert gitt oversikt over ved studiestart.

Obligatorisk læringsaktivitet

  • Eit skriftleg arbeid med påfølgjande presentasjon og etterarbeid.
  • Ei individuell skriftleg oppgåve.

Vurderingsform

Individuell, skriftleg eksamen. Tid: Fire timar. Gradert karakter (A - F), der F er ikkje bestått.

Hjelpemiddel ved eksamen

Ingen

Meir om hjelpemiddel