Arbeids- og kompetanseområde
Jeg er utdannnet sosialantropolog og har en Cand.polit. grad fra Universitetet i Bergen med fagene psykologi, ledelse, pedagogikk (PPU) og veiledningspedagogikk og har en doktorgrad i utdanning fra Høgskulen på Vestlandet.
Jeg har arbeidserfaring fra flyktningtjeneste, barnevern, grunnskole, voksenopplæring og høyere utdanning. Forskninginteressene mine er kulturelt mangfold, utdanning og ledelse. Doktorgradprosjektet mitt har tittelen "Ledelse i møte med kulturelt mangfold i barnehagen".
- PEL312 - Pedagogikk og elevkunnskap (GLU)
- LSU1 - Ledelse, samarbeid og utviking (BLU)
- BLUBACH - Bacheloroppgaven på barnehagelærerutdanningen
- MGBUB101-Teoretiske perspektiv på utdanning og bærekraftig utvikling i Afrika
-
MPUV - Master i praktisk utdanningsvitenskap - Ledelse og organisasjon
- MGUSA101 - Samfunnsfag 1
- barnehage
- ledelse
- samfunnfag
- kulturelt mangfold
- Utdanning
- utdanningsledelse
- makt
- kulturell kapital
- minoritetsforeldre
Publikasjonar
-
Foreldresamarbeid og mangfold
-
Difference, equality and diversity. Pedagogical Leaders’ Leadership Practice and Diversity Constructs, and Refugee Parents Experience encountering the kindergarten"
-
"Gjennom forskerens blikk"-Metodiske utfordringer og muligheter med deltakende observasjon i studier av barnehageledelse
-
Pedagogisk ledelse i kulturelt mangfoldige barnehager- Profesjonsutvikling, makt og institusjonaliserte barnehagepraksiser
-
“Through the researcher’s gaze”. Field roles, positioning and epistemological reflexivity doing qualitative research in a kindergarten setting.
-
Ulikhet, likhet og mangfold. Pedagogisk ledelse og foreldreskap i kulturelt mangfoldige barnehager
-
«Vi må gjøre som nordmenn, gå på tur og sånn, integrere oss»: Flyktningforeldres erfaringer med barnehagen
-
«De er jo alle barn»–Mangfoldskonstruksjoner i barnehagen-
-
Etniske minoritetsforeldres erfaringer med foreldresamarbeidet i barnehagen
-
«Jeg liker at barnet mitt trives i barnehagen, men noen ganger er jeg litt redd». Møter mellom etniske minoritetsforeldre og barnehagen
-
“Through the researcher’s gaze” Preconceptions, understandings, and reflexivity in qualitative research in a kindergarten setting
-
«Vi er vel egentlig alle like». Pedagogisk ledelse, mangfoldskonstruksjoner og foreldresamarbeid i barnehagen.
-
"We are equal, but I am the leader". Leadership enactment in early childhood in Norway
-
“We must do like the Norwegians, go hiking, outdoor activities and things like that."Refugee parents’ experiences with parental cooperation and encountering kindergarten.
-
"Vi er alle like og drar lasset sammen". Pedagogisk ledelse i barnehagen
-
“Betwixt and between”- educational managers between the market and profession"
-
"Cultural diversity as equality, inequality or awareness? Educational leaders perceptions and practices on cultural diversity"
-
Ledelse i møte med kulturelt mangfold
-
Metodiske utfordringer og refleksjoner på feltarbeid i egen kultur
-
Pedagogisk ledelse i møte med kulturelt mangfold i barnehagen
-
Pedagogiske ledere mellom marked og profesjon
-
Det flerkulturelle klasserommet Foredrag - Faglig pedagogisk dag UIB
-
Søte, frie og moderne. En studie av unge japanske middelklassekvinners livsprosjekter i Shizuoka,Japan