Fleirkultur og interkulturell kommunikasjon i utdanningssystemet (FLEKS)
Forskargruppa er tverrfagleg og tek utgangspunkt i sosial berekraft.
Forskargruppa er tverrfagleg og tek utgangspunkt i sosial berekraft. Fokusområde er mellom anna barn og vaksne med minoritetsspråkleg bakgrunn og deira kvardag i barnehage, skule og høgare utdanning.
Forskingsprosjekt
Barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar
Barnehageleiinga sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving: Barnehagen som inkluderingsarena for flyktningar (doktorgradsprosjekt)
Anne Grethe Sønsthagen
Formålet med denne studien er å undersøke korleis barnehagen kan fungere som ein inkluderingsarena for flyktningar gjennom leiinga sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving.
Studien er kvalitativ og ei rekke datainnsamlingsmetodar er nytta med sikte på å få ei heilskapleg innsikt i barnehagen sitt arbeid med fleirkulturell kompetanseheving og foreldresamarbeid med foreldre med flyktningbakgrunn. Se meir i Cristin.
Studentmobilitet i Afrika
Lærarstudentar sine interkulturelle kommunikasjonsferdigheter gjennom faget "Utdanning og bærekraft".
Monica Vattedal Helgesen og Ane Bergersen
Forskingsprosjektet undersøker lærarstudentar si utvikling av interkulturell kompetanse i samanheng med kurset "Utdanning og berekraft" som inkluderer studieopphald i Tanzania og Zambia.
Den kvalitative studien ser på om det har skjedd ei transformativ læring ved at studentane har vore i ein afrikansk kontekst over ein periode i kombinasjon med teoriundervisning. Målet er ei auka bevisstheit rundt skilnadar i verbal og nonverbal kommunikasjon, der studentane kritisk vurderer sine eigne haldningar og verdiar i møte med andre kulturar. FN sine berekraftsmål, og spesielt mål nr 4, god utdanning, er knytt opp mot dette kurset.
Sjå meir i Cristin.
Transformativ læring gjennom studentmobilitet frå Norge til Zambia og frå Zambia til Norge
Ane Bergersen and Gistered Muleya
Forskingsprosjektet starta i 2009 og har følgt både norske studentar som har vore tre månader i Zambia og zambiske studentar som har vore 10 månader i Noreg. Alle studentane har hatt teori, praksis og prosjektarbeid gjennom faget Global Knowledge. Prosjektet har ført til mange publikasjonar med ny forsking med fokus på transformativ læring.
Sjå Cristin for meir informasjon.
Kva er ein god lærar? (Perspektiv frå zambiske lærarstudentar)
Zambiske lærarstudentar sine refleksjonar kring korleis og kva ein god lærar er, og korleis deira kulturelle bakgrunn har påverka deira val om å bli lærar.
Ane Bergersen, Samwangala, Milimo and Fidelis Mumba
Prosjektet starta i Zambia i februar 2018 med spørjeskjema til 80 andre årsstudentar ved lærarutdanninga i Livingstone, Zambia. Vår empiri er intervju med 25 av dei same studentane i november 2018 og nytt omarbeidd spørjeskjema til 120 nye studentar mars 2019. Fokus er korleis lærarstudentar omtalar den ideelle lærarrolla sett i frå eit kjønna og kulturelt perspektiv.
Presentasjonar frå prosjektet er meir skildra i Cristin a og b.
Faglig leiing og tverrkulturell kompetanse.
Ane Bergersen og Merete Nornes-Nymark.
Prosjektet starta sommaren 2016 med fokus på fagleg leiing og fleirkulturelt handlingspraksis i fire barnehagar på Vestlandet. Empiri samla inn i perioden 2016 – 2018 er kvalitative spørjeskjema frå alle tilsette, intervju med pedagogiske leiarar, minoritetsspråkleg personale og styrarane.
Prosjektet rettar seg mot endringsleiing og kompetanseheving knytt til fleirkulturell praksis, der etisk verdirefleksjon og arbeid med etisk dilemma er verktøy undervegs. Vårt fokus er blant anna «Korleis beskriv personalet fleirkulturell praksis i eigen barnehage?» sett frå både dei minoritetsspråklege tilsette sitt perspektiv, frå pedagogiske leiarar og styrarane.
Sjå Cristin for meir informasjon.
Musikk som kulturell brubyggjar
Hans Mark Svedal.
Sjå meir i Cristin
Polske mødrer sine samarbeidserfaringar med norske barnehagar
Sigrid Bøyum.
Sjå meir i Cristin.
Forskingstema i gruppa
- Berekraftig utvikling, med særleg fokus på sosial berekraft.
- Fleirkulturelle perspektiv og interkulturell kompetanse i barnehage, skule og høgskule med fokus på ulikskap som ressurs.
- Leiing av kompetanseheving knytt til fleirkulturelle problemstillingar i barnehagen.
- Refleksjonar kring kontekstavhengige læringsformer.
- Internasjonalisering, studentutveksling og praksis i sør.
- Transformativ læring og tverrkulturell kompetanse gjennom studentmobilitet Norge – Zambia.
- Foreldresamarbeid i den fleirkulturelle barnehagen.
- Interkulturell kommunikasjon.
- Estetiske læringsprosessar i kulturell brubygging.
Utvalde publikasjonar
2022
Utenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse (2022)
Klein, Jørgen;Bergersen, Ane;Larsen, Ann Sylvi
Universitetsforlaget
Introduksjon: global bevissthet og interkulturell kompetanse gjennom studentmobilitet og praksis (2022)
Bergersen, Ane;Klein, Jørgen;Larsen, Ann Sylvi
Bærekraftdidaktikk gjennom internasjonal studentmobilitet – nye perspektiver på bærekraftig utvikling etter tre måneders opphold i det globale sør? (2022)
Bergersen, Ane;Vågenes, Vibeke
En analyse av makt og kultursensitivitet blant utvekslingsstudenter til og fra det globale sør gjennom faget Global Knowledge (2022)
Bergersen, Ane;Massao , Prisca Bruno
Intercultural communication as an important element in student mobility (2022)
Vattedal, Monica Tove;Bergersen, Ane
2021
Interkulturell kompetanseutvikling - ein studie om leiing av barnehagepersonalet som lærer å lære om foreldresamarbeid (2021)
Sønsthagen, Anne Grethe ;Bøyum, Sigrid
Å vere ein fleirkulturell barnehage - moglegheiter og utfordringar i kvardagspraksis. (2021)
Nornes-Nymark, Merete;Bergersen, Ane
"Vi blander alt sammen" - Barnehagelærerstudenters forståelse av begrepet pedagogisk ledelse. (2021)
Bergersen, Ane;Nornes-Nymark, Merete;Fimreite, Hege
Barnehagelæreres erfaringer med samarbeid med foreldre med polsk bakgrunn (2021)
Bøyum, Sigrid;Gangstad, Kristin Rostad
Kapittel 9. Å vere ein fleirkulturell barnehage - moglegheiter og utfordringar i kvardagspraksis. Merete Nornes-Nymark og Ane Bergersen. Side 151 - 167 (2021)
Nornes-Nymark, Merete;Bergersen, Ane
Kapittel 11. "Vi blander alt sammen" - Barnehagelærerstudenters forståelse av begrepet pedagogisk ledelse. Ane Bergersen, Merete Nornes-Nymark og Hege Fimreite. Side 187 - 204. (2021)
Bergersen, Ane;Nornes-Nymark, Merete;Fimreite, Hege
2020
Early childcare as arenas of inclusion: the contribution of staff to recognising parents with refugee backgrounds as significant stakeholders (2020)
Sønsthagen, Anne Grethe, European Early Childhood Education Research Journal
‘Learning by talking?’ – The role of local line leadership in organisational learning (2020)
Sønsthagen, Anne Grethe;Glosvik, Øyvind, Forskning og Forandring
2019
Bergersen, A., & Muleya, G. (2019). Zambian civic education teacher students in Norway for a year—how do they describe their transformative learning? Sustainability, 11(24).
2018
Sønsthagen, A. (2018) «Jeg savner barnet mitt». Møter mellom somaliske mødre og barnehagen NJCIE 2018, Vol. 2(1), 55-71
Forskergruppas nettside i Cristin