MaTecSus
Forskargruppa "Materialitet, teknologi, berekraft" forskar på grensesnittet mellom menneske og natur.
Materialitet og teknologi er grensesnitt mellom menneske og natur. Materialitet og teknologi ber i seg historiske samband til ein kulturs handverkstradisjonar, og framtidsutfordringar inn i ein digital alder.
Det klassiske sambandet techne – ars knyttar også teknologi og materialitet til kunstfeltet og skapande prosessar, til produktutvikling, design og entreprenørskap, og til forbruk og overforbruk. I ein kulturs materialitet og teknologi ligg difor problemstillingar både av miljømessig, historisk, estetikkfagleg og innovativ karakter.
Materialitet i ein digital alder er kjernespørsmål i faget kunst og handverk/forming både i lærarutdanninga og felta vi utdannar for. Det angår skapande prosessar, materialkjensle og kunnskapsutvikling i alle slags medier og område innanfor design, kunst, arkitektur og visuell kommunikasjon. Det angår organisering av undervisning, verkstadlæring, læringsaktivitetar og leik, ressursbruk i eit totalt berekraftperspektiv.
Forskargruppa arbeider i skjeringa mellom etablerte forskingsparadigme og kunstfaglege forskningsformar.
Nyheter
Publikasjonar
Gjernes, L.M. (2020): Materialitetens poetikk. Et essay om hvordan tida viser seg i tradisjonene. Techne Series, Vol 27. Nr 2
Skjelbred, B. og Borgen, J.S. (2020): Tegning og didaktiske praksiser i kunst og håndverk. Techne Series. Vol 27, No. 1.
Bråten, Ingvard (2020): Wunderkammer: Ting- og kunnskapsorganisering i en aktivitetsbasert tidsalder. Vitenskapelig essay, Nordic Journal of Art and Research
Bråten, Ingvard; Borgen, Jorunn Spord: Hvor var det det butta, hvor er det blitt av alle gutta? Kunst og håndverk i et kjønns- og likestillingsperspektiv. FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk. 2019 ;Volum 12.(1).
Hoem, Jon; Schwebs, Ture: Digital Argumentation Aesthetics. I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019. ISBN 9781138103511. p. 154-169.
Hoem, Jon Øivind; Digranes, Ingvild; Stenersen, Arnhild Liene: Learning about materiality through tinkering with Micro:bits. Conference proceedings of the Design Management Academy. OSLOMET, HVL. Vitenskapelig artikkel.
Hoem Iversen, Sarah; Hoem, Jon: Producing Hypertext Narratives for Mobile Phones. I: Transforming Teacher Education with Mobile Technologies. Bloomsby Academic.
Nyrnes, Aslaug: Jente–hest-kameratskap på tvers av artar: Hesteboka i økokritisk perspektiv. Barnelitterært forskningstidsskrift. Volume 10, No.1-2019, p.1–9. ISSN online: 2000-7493 DOI.
Rimmereide, Hege Emma; Hoem, Jon; Hoem Iversen, Sarah: Aesthetic Experience through Students’ Production of Digital Books. I: Multimodality and Aesthetics. Routledge 2019 ISBN 9781138103511. p.137-153.
Skjelbred, Bente Helen; Borgen, Jorunn Spord: Ungdomsskolelæreres oppfatninger av tegning sett i lys av den grunnleggende ferdigheten "å skrive" i kunst og håndverk.. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge 2019; Volum 13.(1) s. -
HVL NIH
Editorial:
Digranes, Ingvild; Nimkulrat, Nithikul; Rissanen, Timo; Gao, Bo; Stenersen, Arnhild Liene Track 6.a Introduction. Materiality in the Digital Age . 2019, Conference proceedings of the Design Management Academy. OSLOMET, HVLLeder-
Inne til fagfellevurdering:
Gjernes, Liv Mildrid: Materialitetens poetikk. Essay. Sendt til vurdering for publisering i det skandinaviske tidsskriftet Techne-serien.
Eide, Gro: «Tindebestigerskene» - refleksjonar over å skapa og erfara ein stadspesifikk installasjon. Vitenskaplig essay, levert inn til Nordic Journal of Art and Research.