
Leiing i og av utdanningssystem
Endring, læring og utvikling
Gruppa er opptekne av korleis leiarar og yrkesutøvarar i utdanningssektoren arbeider med endring, læring og utvikling. Deira profesjonelle yrkespraksis som leiarar i skular, høgskular og barnehagar framstår som våre naturlege forskingsfelt.
Desse kan konkretiserast som tema slik:
- Utdanningspolitiske diskursar – nasjonalt og internasjonalt
- Spenningar og samhandling mellom nivåa i utdanningssystemet
- Kvalitet, utvikling og vurdering i praksiskontekstar
- Leiing og læring i utdanningssystem
- Profesjonsutvikling og læring i profesjonelle fellesskap
- Kunnskapsprosessar i komplekse system
Det er ikkje «leiarar» i ei smal meining vi er opptekne av, det er meir dei kontekstane, oppgåvene og systema leiararar må forhalde seg til, som er i fokus for gruppa.
Forsking- og utviklingsinteresser
Den sterk tilknytinga til undervisning har prega dei forskingsaktivitetane gruppa har drive med, og gruppa spelar ikkje noko sterk, formell rolle andsynes medlemenes publisering. Dette gjev seg utslag i at mange av forskingsaktivitetane har vore drivne av medlemene, lausrive frå gruppa og kopla til andre forskingsprogram eller satsingar i eller utanfor gruppa. Men gruppemedlemene har likevel sett på dagsorden forsking om undervisning i organisasjon og leiing i brei tyding, og dette vert tydeleg gjenspegla i publikasjonslista vår.
Medlemar i gruppa deltek aktivt i prosjektet BARNkunne - Senter for barnehageforsking i to av tre overordna forskingstema.
Tema 2: Systemisk leiing og vilkår for barn i barnehagen.
Tema 3: Pedagogisk innovasjon og samskaping.
Medlemar deek i prosjektet EX-PED-LAB.
Medlemar i gruppa deltek også i prosjekt som rettar særleg merksemd mot koplinga mellom høgre utdanning, yrkesfeltet og forsking.
Medlemmar i gruppa et tilknytt Nasjonalt prosjekt for lærerrekruttering.
To medlemer deltek i Actnow-studien, og rettar særleg merksemd mot koplinga mellom høgre utdanning, yrkesfeltet og forsking.
Fleire av medlemene er aktivt med i Dekomp og Rekomp-satsinga, der ei målsetting for oss er å gjennomføre parallelle forskings- og publiseringsprosjekt med sjølve satsinga.
Fleire av medlemene har tungt ansvar knytt til Den nasjonale rektorutdanninga og andre leiarutdanningstilbod til skular og barnehagar. Gruppemedlemer har i lengre tid publisert tekstar som byggjer på erfaringar med desse leiarutdanningane.
Aktuelle publikasjonar
- Barnehagelærarutdanninga - eit tapande fotballag?
Anne Grethe Sønsthagen, Øyvind Glosvik, Lillian Ylvisåker Pedersen, Hege Fimreite (2025) Khrono.no 2025. - Effects of preschool staff professional development in physical activity on self-regulation, executive function and early academic learning in 3–5-year-old children: The active learning Norwegian preschool(er)s (ACTNOW) cluster-randomized controlled trial
Kristoffer Buene Vabø, Eivind Aadland, Elisabeth Straume Haugland, Kjersti Johannessen, Hege Eikeland Tjomsland, Øyvind Glosvik (2025). - “Lesson Study is not a revolution, but an evolution”. Sustainability of Lesson Study, explored in a Norwegian context. Anne Mette Færøyvik Karlsen, Nina Helgevold (2024)
International Journal for Lesson and Learning Studies 2024 - Many roads to Rome? Cultivating physically active learning
Ståle Bye Teslo, Anna Chalkley, Eirik S. Jenssen, Øyvind Glosvik, Hege Eikeland Tjomsland (2024). - Workplace-based continuing professional development program for physically active learning: designing a framework and prospective directions
Mathias Mandelid, Espen Søreide Dyngeland, Ståle Bye Teslo, Øystein Lerum, Hege Eikeland Tjomsland, Eirik Sørnes Jenssen (2024). Frontiers in Education 2024 ;Volum 9. - Barnehagelærarar si forståing av rettleiing etter kollektiv vidareutdanning i eigen barnehage
Hege Fimreite, Liv Ingrid Fjellanger, Lillian Ylvisåker Pedersen, Hilde Christine Hofslundsengen (2024). Norsk pedagogisk tidsskrift 2024 ;Volum 108. s. 310-322. - Professional Development Among Preschool Teachers: Meta-Conversations About Peer Counseling. Hege Fimreite, Øyvind Glosvik (2024). Sage Open 2024 ;Volum 14.
- Det komplekse trepartssamarbeidet i regional ordning for kompetanseheving i barnehagen. Forståelser av kompetanse, legitimitet og partnerskap i Rekomp. Margareth Eilifsen, Edit Bugge (2024).
- Samarbeidsdrevne lederteam for studieprogrammer – en nøkkelfaktor for kvalitet i programmene
Bodil Kjesbo Risøy, Joar Fossøy, Arne Kaldestad, Osvald Lykkebø, Hans Mark Svedal, Margareth Eilifsen (2024). - Casebasert refleksjon som pedagogisk handling : rom for utvikling av pedagogisk klokskap?
Vigdis Stokker, Vibeke Solsvik Foldnes, Dziuginta Baraldsnes, Knut Eriksen Eide (2024) - Samarbeidsdrevne lederteam for studieprogrammer – en nøkkelfaktor for kvalitet i programmene
Bodil Kjesbo Risøy, Joar Fossøy, Arne Kaldestad, Osvald Lykkebø, Hans Mark Svedal, Margareth Eilifsen (2024) - Intersectoral Engagements of Doctoral Candidates: Regime Discrepancy Between Academic Territories. Saeed Moghadam Saman (2021). Higher Education Governance & Policy 2021 ;Volum 2. s. 82-97.
- Examination as knowledge development: A case study from vocational education and training
Øyvind Glosvik, Dorthea Sekkingstad (2024). Journal of Vocational Education and Training 2024 ;Volum 14. s. 27-49. - Støtte og utvikling i jobben som ny lærerutdanner i Norge. Ketil Langørgen, Kari Smith (2018)
UNIPED 2018 ;Volum 41. s. 361-377. - Aktuell faglitteratur: «Karriereveiledning i arbeidsinkludering. Teorier og praksis»
Oda Notevarp Paulsen (2025). - Samnøy, S., Thurston, M., & Tjomsland, H. E. (2024) Engagement in ‘Prevailing Societal Challenges’ as a Contribution to Wellbeing? An Analysis of Interdisciplinary Topics in the Norwegian Curriculum (LK20). The Journal of Curriculum Studies
- The Ideal Body: A Social Construct? Reflections on Body Pressure and Body Ideal Among Students in Upper Secondary School. Ove Olsen Sæle, Ida Kathrine Sæther, Nina Grieg Viig (2021)
Frontiers in Sports and Active Living 2021 ;Volum 3.
Prosjekt
- KINDKNOW - Kindergarten Knowledge Centre for Systemic Research on Diversity and Sustainable Futures
- Sustainable design in kindergarten sector through 'Exploration and Pedagogical Innovation Laboratory' [EX-PED-LAB]
- SEMPER: Self-Efficacy in Mathematics, Pathways in Education and Research
- Ledelsesutvikling i høgere utdanning
- Regional kompetanseheving
- Utdanningsvalg for arbeid, livsmestring og livslang læring (UTFALL)
- MITED Making the invisable in teacher education visable
- Negotiating Values in Teacher Education (NeVa)
- Undervisningspraksis og lærerprofesjonalitet
Forskargruppeleiar
Medlemmer
- Anne Grethe Sønsthagen
- Anne Mette Færøyvik Karlsen
- Bodil Kjesbo Risøy
- Christine Hope
- Dagmar Andrea Cejka
- Dorthea Sekkingstad
- Eirik Sørnes Jenssen
- Evelyn Eggum
- Hege Eikeland Tjomsland
- Hege Fimreite
- Ketil Langørgen
- Linda Hallandvik
- Margareth Eilifsen
- Nina Grieg Viig
- Nina Ludvigsen
- Oda Notevarp Paulsen
- Osvald Lykkebø
- Paul Otto Brunstad
- Randi Elisabeth Nordlie
- Saeed Moghadam Saman
- Solrun Samnøy
- Ståle Bye Teslo
- Tom Christian Wergeland
- Vibeke Solsvik Foldnes
- Øyvind Glosvik