
Forskargruppe for lese- og skrivedidaktikk
Forskargruppe i lese- og skrivedidaktikk er ei tverrfagleg forskargruppe som arbeider med å skaffe ny kunnskap om lesing og skriving med relevans for heile grunnskuleløpet, med vekt både på begynnaropplæringa og den vidare lese- og skriveopplæringa.
Gruppa forskar på lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter i alle fag og har pågåande prosjekt knytt til m.a. norsk, matematikk og engelsk.
Forskingsaktiviteten i gruppa vil resultere i ny kunnskap om lese- og skriveutvikling hos grunnskuleelevar, om literacy-kompetanse på tvers av fag og i didaktiske modellar tilpassa både begynnaropplæringa og den vidare lese- og skriveopplæringa.
Pågåande forskingsprosjekt
- Produksjon av regnefortellinger for å fremme matematisk forståelse
- Children's literature project - In-service teachers' professional development through practical and reflective processes
- Writing in L1 Norwegian and English as a foreign language (EFL): A study of processes and products related to young writers’ text production in the Norwegian school context.
- Mottakerbevissthet i elevers argumenterende skriving på 5. trinn
- Negotiating Values in Teacher Education (NeVa)
- From reading thrill to writing skill: The effect of extensive reading on writing skills in EFL.
- AI in Digital Storyline
Framheva publikasjonar
- Andersen, Torbjørn. Hva forteller oppgavene gitt til muntlig eksamen i norsk om skjønnlitteratur og litterær kompetanse i ungdomsskolen?. Nordic Journal of Literacy Research 2025 ;Volum 11.(1) s. 87-107
- Aske, Jorunn. Skriveopplæringa i norskfaget. I: Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget 2024 ISBN 978-82-340-1315-7
- Johnsrud, Ellen Birgitte. Respons og vurdering. I: Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget 2024 ISBN 978-82-340-1315-7. s. 160-175
- Carpenter, Jeffrey; Rimmereide, Hege Emma; Turvey, Keith. Exploring and comparing teachers' X/Twitter use in three countries: Purposes, benefits, challenges and changes. British Journal of Educational Technology (BJET) 2024.
- Thunes, Martha; Haugereid, Petter. Å skrive gode setningar. I: Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget 2024 ISBN 978-82-340-1315-7. s. 211-230
Blogg
Nettverk og konferansar
God start - Begynneropplæringskonferansen 2025 Høgskulen på Vestlandet, campus Bergen 30.-31. januar 2025. Sjå meir på konferansens egen side.
Meir informasjon:

Forskergruppeleder
Medlemmar
Medlemmar
- Anne Sætersdal Myklestad
- Debra Myhill
- Ellen Birgitte Johnsrud
- Gro Ulland
- Karina Hestad Skeie
- Kjersti Maria Rongen Breivega
- Maren Hervig Holthe
- Maria-Rosa Raphaela Doublet
- Marit Rong
- Martha Thunes
- Michel Alexandre Cabot
- Monica Tove Vattedal
- Morten Rønning
- Petter Haugereid
- Tor Ragnar Hjelmtveit
- Torbjørn Andersen
- Trude Fosse