Forskargruppe for lese- og skrivedidaktikk

Forskargruppe i lese- og skrivedidaktikk er ei tverrfagleg forskargruppe som arbeider med å skaffe ny kunnskap om lesing og skriving med relevans for heile grunnskuleløpet, med vekt både på begynnaropplæringa og den vidare lese- og skriveopplæringa.

Gruppa forskar på lesing og skriving som grunnleggjande ferdigheiter i alle fag og har pågåande prosjekt knytt til m.a. norsk, matematikk og engelsk. 

Forskingsaktiviteten i gruppa vil resultere i ny kunnskap om lese- og skriveutvikling hos grunnskuleelevar, om literacy-kompetanse på tvers av fag og i didaktiske modellar tilpassa både begynnaropplæringa og den vidare lese- og skriveopplæringa. 

Pågåande forskingsprosjekt

Framheva publikasjonar

  • Andersen, Torbjørn. Hva forteller oppgavene gitt til muntlig eksamen i norsk om skjønnlitteratur og litterær kompetanse i ungdomsskolen?. Nordic Journal of Literacy Research 2025 ;Volum 11.(1) s. 87-107
  • Aske, Jorunn. Skriveopplæringa i norskfaget. I: Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget 2024 ISBN 978-82-340-1315-7
  • Johnsrud, Ellen Birgitte. Respons og vurdering. I: Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget 2024 ISBN 978-82-340-1315-7. s. 160-175
  • Carpenter, Jeffrey; Rimmereide, Hege Emma; Turvey, Keith. Exploring and comparing teachers' X/Twitter use in three countries: Purposes, benefits, challenges and changes. British Journal of Educational Technology (BJET) 2024. 
  • Thunes, Martha; Haugereid, Petter. Å skrive gode setningar. I: Skriveboka. Innføring i skriveopplæring. Det Norske Samlaget 2024 ISBN 978-82-340-1315-7. s. 211-230

Blogg

Språk i utdanning

Nettverk og konferansar

God start - Begynneropplæringskonferansen 2025 Høgskulen på Vestlandet, campus Bergen 30.-31. januar 2025. Sjå meir på konferansens egen side.

Forskargruppa er tilknytta programmet Språk, kommunikasjon og læring.

Forskergruppeleder

bilde av Hege Emma Rimmereide

Hege Emma Rimmereide

Forskergruppeleder